شناسهٔ خبر: 28792132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه بجنورد:

اربعین تجلی محبت و مودت ویژه نسبت به اهل بیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گرامیداشت شایسته ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر نشان‌دهنده محبت و مودت ویژه نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با حضور اعضای این ستاد در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، بر برپایی شایسته مراسم اربعین و دهه آخر ماه صفر تأکید کرد.

وی افزود: تعظیم شعائر اسلامی به هر نحوی ارزنده است و عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم و صفر می‌توانند با سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و بازارها بر این مودت و محبت بیفزایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید فضای شهرهای استان به نحوی باشد که وقتی کسی وارد استان و شهرهای آن می‌شود بفهمد که چه ایامی است، عزاداری است و یا میلاد است و مسؤولان استانی می‌توانند با تقسیم‌کار نسبت به فضاسازی ورودی‌های شهر بجنورد این امر را میسر کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن مناسبت‌های ماه صفر، تصریح کرد: ماه صفر ماه مصائب دردآور و سوزناک اهل بیت(ع) است، در این ماه باید به دادن صدقه اهتمام بیشتری شود و همواره باید به یاد مستمندان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به مراسم پیاده‌روی اربعین و ضرورت برگزاری باشکوه این مراسم، افزود: راهپیمایی اربعین نشانه عزت و اقتدار اسلام و مسلمین است و امیدواریم اربعین امسال نیز حماسی و با امنیت کامل برگزار شود.‌

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان افزود: اگر قرار است مراسم تجمع هیئات مذهبی بجنورد در تاسوعای حسینی در سال آینده هم برگزار شود باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد تا در سال آینده شاهد تجمعی باشکوه‌تر و منسجم‌تر باشیم./9314//۲۰۳/خ

نظر شما