شناسهٔ خبر: 28792033 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

دود بی‌تدبیری یکی از مدیران دانشگاه آزاد در چشمان داوطلبان پزشکی +فیلم

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، ثبت‌نام در دوره پزشکی امسال دانشگاه آزاد با حواشی و نابه‌سامانی‌های خاصی همراه بود تا جایی که نه تنها مسئولان دانشگاهی بلکه چندصد خانواده درگیر اضطراب‌ها و این حواشی شده‌اند و سرنوشت تعداد زیادی از دانشجویان آینده به تصمیمات دانشگاه آزاد گره خورده است.

همه ساله یک یا دو ماه بعد از برگزاری کنکور سراسری و ثبت‌نام پذیرفته شدگان در دانشگاه‌ها، سازمان سنجش اطلاعیه ثبت‌نام تکمیل ظرفیت در برخی رشته‌ها و مراکز آموزش عالی را اعلام می‌کرد، اما امسال برای اولین بار طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دیگر خبری از فراخوان ثبت‌نام تکمیل ظرفیت‌ها نیست و تمام دانشگاه‌ها موظفند در یک مرحله ظرفیت‌های خود را تکمیل کنند.

مشکلاتی که نبود تکمیل ظرفیت ایجاد کرد
مسئولان دانشگاه‌های غیردولتی که همه ساله با کاهش دانشجویان ورودی روبه‌رو هستند، چنین مسئله‌ای را به ضرر خود دانستند. از این رو دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم به اعلام اسامی فهرست ذخیره در کنار پذیرفته‌شدگان اصلی در رشته‌های پزشکی گرفت با این توجیه که برخی داوطلبان همزمان با انتخاب رشته در این دانشگاه، ممکن است در دانشگاهی دولتی قبول شوند، آن را به دانشگاه آزاد ترجیح دهند و اینگونه بخشی از ظرفیت‌ها خالی بماند.

این ماجرا نابه‌سامانی‌های زیادی را به وجود آورد و دانشگاه آزاد نتوانست این موضوع را مدیریت کند از این رو هم‌اکنون خانواده‌ها و داوطلبان زیادی سردرگم هستند چرا که برخی واحد‌های دانشگاه آزاد تمامی پذیرفته‌شدگان فهرست ذخیره را ثبت‌نام و نسبت به اخذ شهریه اقدام کردند، اما چند روزی از خوشحالی دانشجویان برای قبولی‌شان در رشته پزشکی نگذشته بود که خبر لغو ثبت‌نام یا اخراج آن‌ها از دانشگاه پخش شد و دیگر مسئولان واحد‌ها اجازه حضور دانشجویان را در کلاس‌ها ندادند.

امیدهایی که درحال نابودی است
در بین این دانشجویان هستند افرادی که دست رد به پذیرش خود در رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه‌های دولتی زده و با امید و آرزویی دوچندان راهی دانشگاه آزاد شده بودند، اما این خبر تمام روحیه تحصیل و زندگی آینده‌شان را به باد داد.

علیرغم آنکه مسئولان دانشگاه آزاد در پی رفع این مشکل هستند و رییس دانشگاه آزاد ضمن عذرخواهی از داوطلبان و خانواده‌های آنها برای مشکلات ایجاد شده، روسای برخی واحد‌های دانشگاهی خود را عزل کرده است، اما خانواده‌های مضطرب همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و به دنبال حق‌خواهی، قبولی و پذیرش فرزندان خود هستند و متاسفانه شاهانی مسئول مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پاسخگوی این نابه‌سامانی نیست.

بخشی از اعتراض‌های خانواده‌ها را به اقدامات بی‌تدبیرانه یکی از مسئولان دانشگاه آزاد می‌توانید در کلیپ‌های زیر مشاهده کنید؛

مسدود شدن خیابان مقابل دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از سمت شهدا حصارک به سمت میدان دانشگاه

روز گذشته دانشجویان رشته علوم تغذیه همراه با خانواده‌هایشان در بیمارستان دانشکاه تظاهرات کردند که در این تظاهرات درگیری هم رخ داده است

نظر شما