شناسهٔ خبر: 28791814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش |

تاوان سنگین یک اشتباه برای دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد یزد/ عذرخواهی دردی دوا نمی‌کند!

دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد یزد در اعتراض به تغییر سهمیه دانشجویان ذخیره رشته پزشکی این دانشگاه که مانع از حضور آن ها به کلاس درس شد، تجمع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد یزد در اعتراض به تغییر سهمیه دانشجویان ذخیره رشته پزشکی این دانشگاه که مانع از حضور آن ها به کلاس درس شد، تجمع کردند.
 
دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد یزد با روپوش سفید رنگ در حالی که پلاکاردی با این مضمون که «دانشگاه هویت ماست، از دست نمی دهیم» به تجمع پرداختند و خواستار رسیدگی مسئولان به این اشتباه شدند.

آن ها معترض هستند که اسامی قبول شدگان قطعی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد دو مرتبه اعلام شد و دانشجویان لیست قبول‌شدگان قطعی اول در دومین اعلام قبول شدگان جز قبول شدگان این دانشگاه نیستند؛ در حالی که یک هفته از حضور آن ها در کلاس درس می‌گذرد.
 
 طی روزهای اخیر در فرآیند اعلام نتایج آزمون کنکور ۹۷ رشته‌های علوم پزشکی ناهماهنگی‌ها و اختلالات و به تبع آن ابهاماتی پیش آمد  که در این اختلالات پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بیشتر از ظرفیت‌های اعلام شده به دانشگاه آزاد بوده است.
 
گفته می‌شود که این اشتباه از سوی مسئولان مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت گرفته و به دلیل ضرر به داوطلبان این پرونده از طریق قضایی پیگیری خواهد شد؛ در حالی که دانشجویان این اشتباه دانشگاه آزاد را بعد از چند هفته از شروع سال تحصیلی جدید قابل جبران می داند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

هر چند که معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور در جمع دانشجویان معترض و عذرخواهی از آن ها اعلام کرد که این موضوع پیگیری خواهد شد؛ اما این اشتباه تاوان جبران ناپذیری برای دانشجویان به همراه خواهد داشت و عذرخواهی دردی را دوا نمی‌کند.
 

نظر شما