شناسهٔ خبر: 28791408 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اقدام جالب کمیته آموزش

مجوز 45 مدرس مربیگری فوتبال ایران باطل شد

میرشاد ماجدی، رئیس کمیته آموزش در تلاش برای بهبود کیفیت کلاس های آموزشی مربیگری در ایران است و در این راستا غربال گری مدرسین این کلاس ها را استارت زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، او در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه می گوید: همه مدرسینی که در ایران کلاس مربیگری درجه cرا تدریس می کردند یک جا جمع کردیم و به مدت 5 روز از آنها آزمون گرفتیم. این آزمون هم تئوری بود و هم عملی و 9 داور وظیفه گرفتن امتحان از این مدرسین را برعهده داشتند. در نهایت 85 نفرآزمون ها را با موفقیت پشت سر گذاشتند و با احتساب غایبن 45 نفر از مدرسین کلاس c از این پس در کلاس های مربیگری حضور نخواهند داشت. البته این پایان کار نخواهد بود و مدرسینی که قبول شده اند در روزهای 30 مهر، 1 و 2 آبان در استادیوم شهید دستگری دور هم جمع می شوند تا یک دوره سه روزه را پشت سر بگذارند. در ادامه این مدرسین به کلاس های c در سراسر کشور برای تدریس اعزام می شوند. با این تفاوت که این بار یک ناظر از سوی فدراسیون فوتبال در کلاس ها حاضر می شوند و شیوه تدریس و هم چنین کیفیت کلاس را زیر نظر می گیرد تا از این پس آموزش مربیان با کیفیت بهتری صورت گیرد. به واقع هدف ما ایجاد نظام آموزشی هماهنگ در سراسر کشور است و البته همان طور که اشاره کردم هدف اصلی ما بالا بردن سطح کیفی کلاس ها است.



میرشاد ماجدی گفت: برای رسیدن به این مهم 273 ساعت جلسه کاری برگزار کردیم و بعد از تدوین نظام آموزشی هماهنگ آن را برای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال فرستادیم و در ادامه به هیات فوتبال استان ها برای اجراء ابلاغ شده است. برای اینکه در ثبت نام ها و هم چنین برگزاری کلاس ها همه چیز شفاف و روشن باشد سامانه ثبت نام برای مربیان ایجاد کردیم که مربیان با مراجعه به سایت هیات فوتبال استان ها ثبت نام می کنند و اطلاعات خود را همراه مدارک بارگذاری می کنند و ما در ادامه مدارک را بررسی خواهیم کرد. انجام این کار موجب پی بردن فدراسیون فوتبال به همه اطلاعات مربی می شود و اگر مربی واجد شرایط شرکت در کلاس ها نباشد ما به راحتی متوجه و مانع از حضور مربی در کلاس می شویم. در ماه های اخیر هم چنین متوجه شدیم مدارک خیلی از کلاس هایی که به پایان رسیده صادر نشده که در این زمینه با کنفدراسیون فوتبال آسیا مکاتباتی داشتیم و خوشبختانه کار در حال انجام شدن است.



رئیس کمیته آموزش در خصوص مدارک صادره شده برای مربیان ایرانی می گوید: حدود 40 مربی در ایران مدرک پرو لایسنس دارند. 1050 مربی مرد و زن هم تا به اینجای کار موفق به دریافت مدرک آ شده اند. تعداد مربیان مرد و زن با مدرک بی حدود 2600 نفر است . نزدیک به 6800 مربی مرد و زن هم مدرک سی دارند و مدرک سی ایران هم برای 23000 مربی مرد و زن صادر شده است. البته نظام آموزشی ما تغییراتی داشته است. مربی با کلاس سی ایران کار را شروع می کند و اگر توصیه شود در کلاس سی آسیا حاضر می شود. مربی ای که در کلاس سی ایران به درجه بالاتر توصیه نشود در کلاس بی ایران شرکت می کند و اگر در این کلاس نمره قبولی بگیرد در کلاس سی آسیا حاضر می شود و مدارک بعدی هم بی، آ و در نهایت پرولاینس خواهد بود و اما اگر مربی دوباره در کلاس بی ایران نمره قبولی نگیرد حق حضور در کلاس سی آسیا را نخواهد داشت.



میرشاد ماجدی در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون همه مربیان در لیگ برتر دارای مدرک آ هستند یا نه؟ گفت: زمانی که ما این دستور العمل را تهیه کردیم بازی ها شروع شده بود. بنابراین اجازه دادیم که مربیان دارای مدرک بی هم این فصل روی نیمکت بنشینند اما در فصل آینده همه مربیان باید دارای مدرک آ باشند. چند مربی هم در لیگ برتر دارای مدرک سی هستند که به این ها گفتیم حتما باید در نیمک فصل مدرک مربیگری خود را به بی تغییر دهند که این کار را کرده اند. هم چنین ملی پوشانی که دارای 15 بازی ملی باشند می توانند کار را در کلاس سی آسیا استارت بزنند. ما برای کسانی که این شرایط را ندارند هیچ پوئنی در نظر نمی گیریم.



رئیس کمیته آموزش در خصوص وضعیت مدرک مربیگری مجتبی جباری و فرهاد مجیدی که صحبت از حضور آنها در کادر فنی تیم استقلال به میان آمده است، می گوید: مجتبی جباری فعلا در کلاس های مربیگری ثبت نام نکرده است. فرهاد مجیدی هم در ایران کلاس مربیگری را سپری نکرده است. البته این بدین معنی نیست که مدرک مربیگری ندارد. همان طور که اشاره کردم در ایران از او سابقه شرکت در کلاس مربیگری نداریم.

 

نظر شما