شناسهٔ خبر: 28791341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهدید مخالفان اتحادیه اروپا برای رای عدم اعتماد به نخست وزیر انگلیس

R1036247/P36446/S8,89/CT10

برخی اعضای مخالف اتحادیه اروپا در حزب محافظه کار انگلیس تهدید کرده‌اند که طی هفته‌های آینده به نخست وزیر این کشور رای عدم اعتماد خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه دیلی تلگراف امروز سه شنبه نوشت: اعضای تندرو و افراطی در حزب محافظه کار تهدید کرده‌اند که اگر ترزا می پیشنهادات خود درباره برگزیت را لغو نکند، طی هفته های آینده رای عدم اعتماد وی را به طور جدی دنبال خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، یک منبع ناشناس در گروه تحقیق اروپایی که متشکل از نمایندگان مخالف اتحادیه اروپا در حزب محافظه کار انگلیس است، در این باره گفت: اگر کابینه حاضر به لغو پیشنهادات مطرح شده درباره توافق برگزیت نباشد، ما به نخست وزیر رای عدم اعتماد خواهیم داد. ما اکنون در آستانه این اقدام قرار داریم و طی هفته جاری یا آینده آن را انجام خواهیم داد.

این در شرایطی است که جیمز بروکن شایر وزیر مسکن انگلیس خواستار اتحاد کلیه وزرای کابینه برای حمایت از طرح پیشنهادی ترزا می برای برگزیت شده است.

در حالی که ترزا می روز دوشنبه تاکید کرد که هنوز احتمال دستیابی به توافق برگزیت با اتحادیه اروپا وجود دارد ولی دونالد تاسک رئیس شورای اروپا هشدار داده است که احتمال عدم توافق هرگز تا این حد بالا نبوده و اتحادیه اروپا باید خودش را برای برگزیت بدون توافق آماده کند.

مذاکره کنندگان ارشد اتحادیه اروپا و انگلیس روز یکشنبه با یکدیگر دیدار کردند. این مذاکرات گرچه پیشرفت‌های خوبی داشته ولی هنوز مسائل زیادی از جمله مرز ایرلند حل نشده باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما