شناسهٔ خبر: 28791048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده مردم تبریز در مجلس:

رئیس جمهور به مطالبه مردم آذربایجان برای معرفی وزیر ترک زبان توجه کند

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: پیشنهاد گزینه ترک زبان برای فعالیت در کابینه دولت از جمله مواردی است که مردم آذربایجان انتظار دارند رئیس جمهور مورد توجه قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از خانه ملت، زهرا ساعی، با اشاره به اینکه نمایندگان زن مجلس در درخواستی مکتوب مطالبه جامعه زنان برای معرفی گزینه زن برای فعالیت در کابینه را به دولت یادآوری کرده‌اند، اظهار داشت: انتظار ما از رئیس جمهور و هیات دولت این است که تلاش کنند به عنوان جایگزین وزرایی که قرار است تغییر کنند، حداقل یک وزیر زن معرفی شود، و این در حالی است که در گزینه‌های احتمالی به این موضوع توجه نشده است.  

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون خانم‌های توانمند بسیاری وجود دارند که در عرصه‌های بین‌المللی حضور داشته‌اند و در زمینه کار اجرایی نیز رزومه قابل دفاعی دارند، اما همچنان استفاده از ظرفیت آنها نادیده گرفته می‌شود و اهتمامی برای توجه به این بخش وجود ندارد.

ساعی خاطرنشان کرد: اگر استفاده از ظرفیت خانم‌های توانمند جامعه برای حضور در ترکیب هیات دولت امکانپذیر نیست، باید دولتمردان پاسخ قانع‌کننده‌ای برای کنار گذاشتن آنها از لیست گزینه‌های پیشنهادی دولت ارائه دهند.

معرفی وزرای پیشنهادی باید فارغ از دیدگاه جنسیتی صورت بگیرد

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم از دیدگاه اجتماعی-فرهنگی نیز به این موضوع نگاه کنیم به اهمیت حضور وزیر زن در کابینه پی خواهیم برد، ضمن اینکه تحقق این مهم دلگرمی و امیدی را در جامعه زنان کشور ایجاد می‌کند که مدارج بالای علمی را کسب کرده‌اند.

ساعی یادآورشد: هم‌اکنون قرار است وزرایی برای وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شوند که در این مورد فارغ از هر گونه نگاه جنسیتی و تبعیض‌آمیز باید بر حسب توانایی اجرایی و علمی گزینه‌های پیشنهادی معرفی شوند.

رئیس جمهور به مطالبه مردم آذربایجان برای معرفی وزیر ترک زبان توجه کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: پیشنهاد گزینه ترک زبان برای فعالیت در کابینه دولت از دیگر مواردی است که مردم آذربایجان انتظار دارند رئیس جمهور مورد توجه قرار دهد، کمااینکه افراد توانمند متخصص بسیاری در این خطه فعالیت دارند که با رزومه درخوری می‌توانند در هیات دولت حضور پیدا کنند، ضمن اینکه رئیس جمهور هم این افراد را می‌شناسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این یکی از مطالبات جمعیت کثیری از مردم آذربایجان است که در دو دوره فعالیت دولت تدبیر و امید از آقای روحانی حمایت کردند و در تمام عرصه‌ها پیوسته حامی نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما