شناسهٔ خبر: 28790998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

رئیس پارلمان لبنان:

برای فلسطین فقط «مقاومت» جواب می‌دهد

رئیس پارلمان لبنان طی سخنرانی خود در کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس بر گزینه مقاومت به عنوان تنها راه پیش روی مسأله فلسطین تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

العالم -  لبنان

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در صدو‌سی و نهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس (IPU)  اعلام کرد سخن در سیاست بسیار است اما (سخن گفتن) خصوصا در مسأله فلسطین بی‌فایده است و برای این موضوع فقط «مقاومت و مقاومت» جواب می‌دهد .

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، نبیه بری در ادامه درباره برخی تلاش‌ها برای «اسکان دائمی» آوارگان فلسطینی در کشورهای میزبان هشدار داد.

رئیس پارلمان لبنان هفته گذشته هم در نشست مقدماتی پارلمان‌های اسلامی در ژنو اعلام کرد، جهان اسلامی و عربی باید برای مقابله با «معامله قرن» متحد شوند؛ طرحی که دنبال کنار زدن مسأله فلسطین و نیز ملت آن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، بری ادامه داد: هیچ چیزی جز وحدت نمی‌تواند امید به متوقف کردن «معامله قرن یا سیلی قرن» را به ما بدهد. فکر نمی‌کنم هیچ برهه‌ای سخت‌تر از زمان کنونی گذرانده باشیم، در دوره ما تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی با بالاترین حد خود رسیده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد موضوع «آنروا» (آژانس کاریابی و امداد به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بخشی از معامله قرن و بخشی از فشار بر برادران فلسطینی ماست؛ موضوع انتقال سفارت واشنگتن به قدس نیز جزئی از همین امر است.

بری ادامه داد: موضوعات وابسته به آنروا در اردن و لبنان یا هر کشور دیگر و حتی در داخل خود اسرائیل هم بخشی از معامله قرن است.

وزارت خارجه آمریکا شهریورماه امسال (1397) اعلام کرد این کشور تمامی کمک‌های مالی به یک نهاد سازمان ملل متحد که مسئولیت حمایت از آوارگان فلسطینی را بر عهده دارد، قطع کرده است.

صدو‌سی و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی از  ۲۲ تا ۲۶ مهر ماه با شعار «رهبری پارلمان‌ها در ارتقاء صلح و توسعه در عصر نوآوری و تغییرات فناوری» در ژنو در حال برگزاری است.

فارس

نظر شما