شناسهٔ خبر: 28790961 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بیش از 110 هزار دانش آموز اتباع در استان تهران تحصیل می کنند

به گزارش ایرنا ، عبدالرضا فولادوند روز سه شنبه در آئین افتتاح مدرسه روستای حصارقاضی از توابع بخش جوادآباد ورامین که با حضورسید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، عبدالرضا فولادوند روز سه شنبه در آئین افتتاح مدرسه روستای حصارقاضی از توابع بخش جوادآباد ورامین که با حضورسید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت گفت : در سال تحصیلی جاری یک میلیون و 4 هزار دانش آموزدر مدارس شهرستان های استان تحصیل می کنند که از این تعداد ، یکصدو 10 هزار و 119 نفر را دانش آموزان اتباع تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: دانش آموزان اتباع به طور کاملا عادی در کنار سایر دانش آموزان ایرانی ، از خدمات آموزشی و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده و به تحصیل می پردازند.
وی تصریح کرد: شهرستان های استان تهران با مشکلات متفاوتی از جمله کمبود فضای آموزشی برخوردارند که این مشکلات با کمک خیرین به طور موقت رفع شده ولی برای بلند مدت به همت تمامی مسئولان و خیرّین مدرسه ساز برای رفع مشکلات اساسی این حوزه نیاز است.
وی تصریح کرد: در شهریور ماه امسال ، 54 فضای آموزشی در مناطق مختلف استان تهران به بهره برداری رسیده و 660 کلاس درس به فضاهای موجود افزوده شده است.

*هیچ کس حق ندارد مقابل آموزش و پرورش بایستد
نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : همه افراد در کشور به نوعی جزو خانواده آموزش و پرورش محسوب می شوند و هیچ کس حق ندارد مقابل آموزش و پرورش بایستند.
سید حسین نقوی حسینی افزود : توان دولت محدود است و هزینه کرد آن چارچوب دارد ،همه افراد جامعه جزو خانواده آموزش و پرورش هستند و در قلمرو این وزارت خانه قرار دارند ، هیچ کس نه تنها حق ندارد مقابل آموزش و پرورش بایستند که حتی نبایدبا آن مخالفت کند.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و تمامی نمایندگان مجلس باید همچون گذشته با وزارت آموزش و پرورش همراه باشند ، دست به دست هم داده و چرخ آموزش و پرورش را بچرخانند.
وی با اشاره به مهاجر پذیربودن دشت ورامین گفت : حضور مهاجرین متعدد در مناطق مختلف دشت ورامین باعث شده تا روز به روز به تعداد دانش آموزان این بخش از استان تهران افزوده شود به طوری که امروز در 15 نقطه قرچک و 10 نقطه ورامین بحران فضای آموزشی وجود دارد.
نقوی افزود : با وجود تلاشی که خیرین مدرسه ساز برای احداث مدرسه انجام می دهند ولی همیشه دانش آموزان زودتر از زمان افتتاح مدرسه در شهرها مستقر می شوند .
نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر امروز فکر به حال مناطق بحرانی این شهرستان های نشود ، باید مدارس این مناطق با تراکمی بالای 45 نفر به صورت سه شیفت اداره شود.
تهرام/7254/ 1539
انتهای پیام

نظر شما