شناسهٔ خبر: 28790955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

متیس:

درباره نظامی‌گری چین در دریای چین جنوبی نگرانیم

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزیر دفاع آمریکا پیش از ترک واشنگتن به مقصد ویتنام، چین را متهم کرده در دریای چین جنوبی «نظامی‌گری» در پیش گرفته و در عرصه اقتصادی هم مواضعی «غارتگرانه» اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جیمز متیس» در جمع خبرنگاران آمریکایی با دفاع از مواضع سخت‌گیرانه دولت این کشور در قبال چین گفت: «مشخص است که ما نمی‌خواهیم چین را مهار کنیم بلکه ما یک موضع بسیار متفاوتی را در پیش گرفته‌ایم».

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: « ما (آمریکا و چین) دو قدرت بزرگ، دو قدرت بزرگ در اقیانوس آرام و دو قدرت بزرپ اقتصادی هستیم. بعضی مواقع پیش می‌آید که باعت ناراحتی همدیگر می‌شویم اما ما راهی برای مدیریت سازنده روابطمان پیدا می‌کنیم».

رئیس پنتاگون ادعاهای آمریکایی‌ها درباره اقدامات چین در دریای چین جنوبی را تکرار کرد و گفت: «ما همچنان درباره ادامه اقدامات نظامی‌ چین در دریای چین جنوبی بسیار نگرانی داریم».

متیس ضمن تکرار مواضع دولت «دونالد ترامپ» در انتقاد تند از مواضع اقتصادی دولت چین، مواضع اقتصادی پکن در قبال دیگر کشورهای کوچک آسیایی را «غارتگرانه» توصیف کرده است.

به ادعای وزیر دفاع آمریکا، چین با متهم کردن پکن به بدهکار کردن سنگین کشورهای کوچک آسیایی به منظور تاثیرگذاری بر آنها، پکن را به در پیش گرفتن «رفتار غارتگرانه اقتصادی» متهم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما