شناسهٔ خبر: 28790906 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اعتصاب در کشمير تحت کنترل هند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - ادامه اعتصاب در کشميرتحت کنترل هند، زندگي مردم اين منطقه را مختل کرده است.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از کانال راديو و تلويزيون اردو سحر؛ مردم کشمير تحت کنترل هند روز سه‌شنبه در آخرين مرحله از انتخابات ميان‌دورہ‌اي شوراي شھر به درخواست «سيد علي گيلاني»، ميرواعظ «عمرفاروق» و «محمد ياسين ملک» از سران کنفرانس «حريت کشمير» به اعتصاب خود ادامه دادند.
امروز در منطقه کشمير انتخابات ميان‌دورہ‌اي برگزار شد و سران کنفرانس «حريت کشمير» از مردم خواسته بودند آن را تحريم کنند.
درپي اين اعتصاب؛ مراکز آموزشي، دانشگاهي، تجاري و بازار در منطقه بدگام کشمير تعطيل است.
درچند روز گذشته اعتصاب مناطق مختلف کشمير را فرا گرفته و زندگي هزاران نفر از مردم نيز تحت تاثير قرار گرفته است.
دور جديد درگيري ميان پليس و معترضان کشميري از ھشتم ژوئيه سال 2016 به دنبال کشته شدن «برهان مظفر واني» فرمانده حزب المجاهدين در کشمير آغاز شد.
دراين درگيري‌ها 150 کشميري کشته و هزاران نفر زخمي و دستگير شده‌اند.
طولاني‌ترين مناقشات مردم کشمير
هند و پاکستان که در سال 1947 استقلال يافتند بر سر مالکيت کشمير با هم اختلاف دارند و بحران اين منطقه يکي از طولاني‌ترين مناقشات سرزميني است که همچنان براي مردم کشمير تحت کنترل هند بحران آفرين است.
درپي جنگ سال 1948 هند و پاکستان بر سر کشمير شوراي امنيت سازمان ملل با تصويب قطعنامه خواستار برگزاري همه‌پرسي تعيين سرنوشت کشمير شد تا مردم اين منطقه نظر خود را درمورد آينده تحولات کشمير اعلام کنند.
اين درحالي است که هند نه فقط با اجراي همه‌پرسي تعيين سرنوشت کشمير مخالف است، بلکه اين منطقه را جز لاينفک خاک خود مي‌داند و هرگونه مذاکره با دولت پاکستان و نمايندگان مردم اين منطقه را نيز رد مي‌کند.
پاکستان به عنوان يکي از طرف‌هاي مناقشه کشمير بارها از سازمان‌هاي بين‌المللي خواستار اعمال فشار بر دولت هند براي حل بحران کشمير شده است که مي‌تواند زمينه مناسبي براي ورود سازمان همکاري اسلامي به بحران کشمير باشد.
139/120
کليدواژه پاکستان هند کشمير

نظر شما