شناسهٔ خبر: 28790859 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آیین نمادین نواختن زنگ هفته پیوند اولیا و مربیان در آموزشگاه شهدای فرهنگی ناحیه 7 مشهد مقدس

کمالی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد مقدس : هفته پیوند اولیا و مربیان، بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های همکاری و همدلی میان خانواده و مدرسه است

.

صاحب‌خبر -

آیین نمادین نواختن زنگ هفته پیوند اولیاء و مربیان در آموزشگاه شهدای فرهنگی ناحیه هفت مشهد مقدس

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد مقدس ، زنگ پیوند اولیا و مربیان در آموزشگاه شهدای فرهنگی ناحیه و همزمان در سراسر کشور ، با حضور کمالی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد مقدس ، قراول رئیس اداره انجمن  اولیا و مربیان اداره کل ، باقری معاون آموزش ابتدایی و باقرزاده معاون هماهنگی مدیریت ناحیه و جمعی از اولیا و مربیان دانش آموزان ، در آموزشگاه شهدای فرهنگی نواخته شد .

محمدرضا کمالی در این مراسم با اشاره به اهمیت خانواده در نظام آموزش و پرورش گفت : خانواده کوچک ترین، اما اساسی ترین، واحد اجتماعی و اثربخش ترین عامل تربیت است. در نظام آموزش و پروش کشور در طول سال تحصیلی ، برنامه هایی آموزشی با عنوان «آموزش خانواده» برای اولیای دانش آموزان اجرا می شود، هدف اصلی این برنامه ها اصلاح باورهای والدین و بهبود یا تغییر نگرش آنها نسبت به مسائل و شیوه های تربیتی فرزندان، و در نتیجه، ایجاد هماهنگی و همکاری بیش تر بین خانه و مدرسه است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 7 مشهد مقدس در ادامه بیان داشت : نتایج تحقیقات حاکی از آن است که هر اندازه آموزش خانواده و ارتقای آگاهی ها و دانسته های تربیتی والدین، بیش تر باشد، رابطه صحیح خانوادگی، پیشرفت تحصیلی و رفتارهای پسندیده اخلاقی دانش آموزان در سطح بالاتری خواهد بود.

محمدرضا کمالی در پایان افزود : هفته پیوند اولیا و مربیان، بهترین و مناسب ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه های همکاری و همدلی میان خانواده و مدرسه است. در سایه پیوند اولیا و مربیان، باید به جلب مشارکت و همکاری صمیمانه پدران و مادران بپردازیم و از توانایی های فکری و علمی و تخصّصی آنان برای تربیت هرچه بهتر فرزندان میهن اسلامی بهره مند شویم .

 

 

 

 

 

قراول رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز  ضمن تشکر از اولیا و مربیان شرکت کننده دراین همایش گفت : نظام تعلیم و تربیت کشور که وسیع ترین و در عین حال مهم ترین نهاد کشور است ، مناسب ترین بستر را برای مشارکت های مردمی دارد. تربیت، امر خطیر و مهمّی است که عناصر بسیاری در آن دخیل اند. این مسئولیت سنگین، به تنهایی و بدون یاری و مساعدت مردم و اولیای محترم دانش آموزان، به انجام نخواهد رسید.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان افزود : با توجه به اهمیّت بسزایی که مدرسه در شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان و نوجوانان دارد، احساس مسئولیت و توجه اولیای محترم لازم است و مشارکت مستمر اولیا و مربیان است که به تربیت فرزندان شایسته و متعهّد خواهد انجامید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما