شناسهٔ خبر: 28790854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

بطحایی وزیر آموزش و پرورش

بطحایی در بازدید از مدارس جوادآباد ورامین: کار کردن در این وضعیت جغرافیایی و اقتصادی سخت است

وزیر آموزش و‌پرورش صبح امروز در منطقه جوادآباد ورامین حضور یافت و ضمن افتتاح یک مدرسه، از نزدیک از وضع آموزش و پرورش این منطقه بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

بطحایی در این بازدید در دفتر مدیر مدرسه حضور یافت و از نزدیک جویای وضع مدرسه از جمله برنامه درسی، تعداد معلمان، فضاهای ورزشی و وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان شد و سپس از کتابخانه این مدرسه بازدید کرد.

او همچنین در کلاس اول ابتدایی مدرسه شهید علی تات حاضر شد و سر کلاس آنها نشست و با دانش‌آموزان گفت‌وگو کرد. او از شادی و نشاط و رضایت بچه‌ها پرسید و در نهایت دو نفر از دانش‌آموزان این کلاس را با هم آشتی داد.

سیدمحمد بطحایی در ادامه دیداری هم با معلمان هنرستان کاردانش دخترانه طریقت داشت. وزیر آموزش و پرورش در دیدار با معلمان خانم این مدرسه ضمن خسته نباشید به آنها، ابتدا از رشته‌های این هنرستان، رضایت و میزان استقبال دانش‌آموزان از رشته‌ها و میزان امکانات و تجهیزات کارگاه این هنرستان پرسید.

بطحایی جویای نحوه رفت و آمد معلمان خانم این مدرسه و سرویس آنها شد. او همچنین از آنها درخواست کرد تا نکات، پیشنهادها و انتقادهای خود را مطرح کنند. آنها از رویکردهای وزیر آموزش و پرورش و نحوه تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان تشکر کردند.

بطحایی درباره بعضی از مسائل مطرح شده در این جلسه توضیح لازم را به معلمان داد و بعضی از درخواست‌های مدیر مدرسه را پیگیری کرد تا هرچه سریع‌تر برطرف شود.

او در این دیدار گفت: «کار کردن در این مناطق با وضعیت اقتصادی و جغرافیایی اینجا سخت است و‌ من به شما خسته نباشید می‌گویم، و همین وضعیت هم وظیفه سنگینی را بر عهده شما گذاشته است.»

بطحایی گفت: «مشکل کمبود نیروی انسانی تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت. امسال اولین سالی بود که دانشگاه فرهنگیان بیشترین پذیرش را داشت. با توجه به استقرار پایه ۱۲ امسال با نیاز به نیروی انسانی مواجه شدیم اما ۳ تا ۴ سال آینده این مشکل کاهش پیدا می‌کند.»

او همچنین در بازدید از این هنرستان از سایت خرید کالا که از سوی دانش‌آموزان این هنرستان راه‌اندازی شده است، رونمایی کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از دستاوردهای دانش‌آموزان هنرستان کار و دانش دخترانه طریقت بازدید کرد و درباره تولیدات هنری، آشپزی، شیرینی و صنایع دستی دانش‌آموزان با آنها گفت‌گو کرد.

بازدید از کارگاه خیاطی و کامپیوتر این هنرستان و صحبت کردن با معلمان و دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در این دیدار بود.

نظر شما