شناسهٔ خبر: 28790830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد:

حذف اعتباری 300 میلیارد تومانی از حوزه فرهنگی / گزارش سازمان برنامه از مشکل اعتباراتی دستگاه‌های مختلف فرهنگی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس با استناد به گزارش سازمان برنامه و بودجه می‌گوید که حذف جدول شماره ۱۷ به صلاح نبوده و برای دستگاه‌های مختلف فرهنگی مشکل اعتباراتی به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به حذف جدول شماره 17 از بودجه سنواتی 97 گفت: در آستانه فصل بودجه‌نویسی در دولت، کمیسیون فرهنگی مجلس با دستگاه‌های مربوطه در حوزه فرهنگ و بودجه جلساتی برگزار کرده است که یکی از محورهای مطروحه، وضعیتجدول شماره 17 به عنوان جدول اعتبارات ناظر به کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش مدیران سازمان برنامه و بودجه، حذف جدول 17 در سال 97 باعث شد بخش قابل توجهی از اعتبارات حوزه فرهنگ از دست برود و موسسات و دستگاه‌های شمول این جدول به دلیل نبود بودجه نتوانستند برنامه‌های خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بازنگری در حذف این جدول داده شد، تصریح کرد: حذف این جدول به صلاح نبوده و برای دستگاه‌های مختلف در زمینه مسائل فرهنگی و حوزه‌های علمیه مشکل اعتباراتی به وجود آمده است.

این نماینده مجلس گفت: در لایحه ارسالی از دولت برای بودجه 97، دستگاه‌های جدول شماره 17 حذف نشده بودند بلکه دولت آنها را ادغام کرده بود و در واقع دستگاه پاسخگو مشخص شده بود؛ مثلا برخی زیرمجموعه‌ سازمان تبلیغات یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند.

حذف اعتباری 300 میلیارد تومانی از حوزه فرهنگ در سال 97

سعیدی ادامه داد: سال گذشته در بررسی نهایی در صحن علنی مجلس، این جدول که حاوی اعتباری حدود 300 میلیارد تومانی برای دستگاه‌های فرهنگی بود، حذف شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها و موسساتی که پیش از این برای آنها ردیف اعتباری در نظر گرفته شده بود، با حذف بودجه این با مشکل روبه رو شده بودند، معتقد است با توجه به بودجه نحیف حوزه فرهنگ که بر اساس گزارش‌های اعلامی حدود 0.6 درصد بودجه کل است، چنین کارهایی باعث شکننده‌تر شدن این حوزه خواهد شد در حالی که ایراداتی نظیر عدم شفافیت در هزینه‌کرد یا عدم نظارت بر آن را می‌توان با تمهیداتی مرتفع کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما