شناسهٔ خبر: 28790822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر روسیه:

بی ثباتی در منطقه به ضرر همه کشورها خواهد بود / ایران و روسیه پیش قراولان مبارزه با تروریسم در منطقه هستند

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به اینکه تهران از ثبات و امنیت پایدار منطقه قویاً حمایت می کند گفت: بی‌ثباتی در منطقه به ضرر همه کشورها خواهد بود و باید با راه‌حل‌های سیاسی، امنیت و آرامش به منطقه بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران امروز سه شنبه 24 مهر ماه با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر همکاری‌های پارلمانی ایران و روسیه گفت: همکاری‌های‌ پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه دو کشور است و مجلس شورای اسلامی برای حمایت و ارتقای سطح مناسبات دو کشور اهمیت خاصی قائل است.

امیرعبداللهیان همکاری‌های چندجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه را با اهمیت خواند و با اشاره به افزایش همکاری کمیسیون‌های مجالس دو کشور ابراز داشت: روابط تهران و مسکو در مناسبات منطقه‌ای و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف حائز اهمیت است و تعاملات دو کشور در حوزه‌های مختلف از طریق مناسبات پارلمانی و کمیسیون‌های مجالس دو کشور تقویت می‌شود.

 وی تصریح کرد: ایران و روسیه درباره مسائل منطقه، تشریک مساعی دارند؛ چنانکه این همکاری در سوریه توانست وضعیت بحرانی آن کشور را در بستر مناسبی قرار دهد.

امیرعبداللهیان، جمهوری اسلامی ایران و روسیه را پیش قراولان مبارزه با تروریسم دانست و خاطر نشان کرد: مبارزه با تروریسم تلاش جامعه بین‌المللی را می‌طلبد. همکاری ایران و روسیه روند مبارزه با تروریسم در منطقه را تسریع کرده و دستاورد مثبتی برای منطقه و جهان به همراه داشته است.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار غیرسازنده عربستان سعودی؛ همکاری‌ دو کشور در حل و فصل مسایل و بحران‌ها منطقه را مثبت خواند و اظهار داشت: بی‌ثباتی در منطقه به ضرر همه کشورها خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران از توسعه ثبات و امنیت پایدار در منطقه قویاً حمایت می‌کند و معتقد است باید با راه‌حل‌های سیاسی، امنیت و آرامش به منطقه بازگردد.

لوان جاگاریان نیز در این دیدار، همکاری‌های پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: تقویت و تحکیم مراودات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه همواره در معادلات بین‌المللی تأثیرگذار بوده است و روابط فیمابین در سطح خوبی برقرار بوده و استمرار داشته است.

وی به اشتراک دیدگاه دو کشور در موضوعات بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اشتراک نظر و معتقد به تشریک مساعی در این امور هستند. 

در پایان این دیدار سفیر روسیه در تهران همکاری‌های دو کشور را راهبردی و عمیق خواند./

پایان پیام

 

نظر شما