شناسهٔ خبر: 28790693 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

246 ميليون انواع گل و گياهان زينتي در محلات توليد شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - خمين - ايرنا - مدير جهادکشاورزي محلات گفت: 246 ميليون و 390 هزار انواع گل و گياه زينتي در نيمه نخست امسال در محلات توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي شد.

«عبدالله محمودي» روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 72 ميليون و 140 هزار از اين توليدات گل هاي شاخه بريده، 104 ميليون گل هاي فصلي و نشايي، 10 ميليون و 250 هزار گل هاي آپارتماني و 60 ميليون درخت و درختچه زينتي است.
وي اظهارداشت: توليدات گل وگياه زينتي در محلات امسال در فضاي باز و گلخانه به وسعت يکهزار هکتار انجام شده است که نسبت به مدت مشابه قبل 10 درصد افزايش دارد.
محمودي يادآورشد: گل هاي شاخه بريده اين شهرستان از گونه هاي گلايل، ميخک، داوودي، ليسيانتوس ،آنتوريوم و ليليوم که در فضاي باز و گلخانه توليد شده است.
وي گفت: مهمترين گل هاي آپارتماني اين شهرستان حسن يوسف، گل سنگ، کاکتوس، ديفن باخيا، پتوس و فيکوس و گل هاي نشايي و فصلي شامل انواع اطلسي، بنفشه، ميمون، سلوي، پريوش و آهار است.
مدير جهادکشاورزي محلات مهمترين انواع درخت و درختچه زينتي توليدي امسال در محلات را نيز انواع رزباغچه اي، شاهپسند، ختمي، ياس، بيد، زرشک زينتي و شمشاد بيان کرد.
محمودي افزود: 9 ميليون و 987 هزار گلدان گل و گياه زينتي در قالب 40 محموله صادراتي در نيمه نخست امسال به کشورهاي عراق، ترکمنستان و عمان صادر شده است.
وي ادامه داد: صادرات اين ميزان گل و گياه زينتي پنج ميليون دلار ارزآوري داشته است.
مدير جهادکشاورزي محلات افزود: 30 درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند و دانش فني توليد گل محلات در دنيا بي­نظير است.
محمودي گفت: استقبال جوانان دانش آموخته براي فعاليت در اين صنعت در سال هاي اخير پررنگ بوده است و حمايت­هاي هدفمند باعث شده که زمينه ايجاد اشتغال پايدار در اين خطه فراهم آيد.
مدير جهاد کشاورزي محلات افزود: محلات بيشترين سطح زير کشت وپرورش انواع گل و گياه زينتي را در کشور دارد.
وي ادامه داد: 18 درصد از سطح زير کشت کشور، 12 درصد از توليد گل شاخه بريده، 80 درصد توليد گل هاي فصلي نشايي، 21 درصد از توليد درخت و درختچه هاي زينتي و 14 درصد از گياهان آپارتماني کشور در محلات است.
محمودي گفت: توليد 350 گونه مختلف گياهان زينتي، آپارتماني و فضاي سبز، محلات را به يکي از قطب هاي پرورش و تجارت گل و گياه ايران تبديل کرده است.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزي داراي 55 هزار نفر جمعيت است که به هلند ايران شهرت دارد و قطب توليد گل و گياهان زينتي، سنگ نما و ماهي زينتي کشور محسوب مي شود.
7277/6013/
انتهاي پيام /*

نظر شما