شناسهٔ خبر: 28790361 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بنیانگذار مایکروسافت تسلیم سرطان شد

پل آلن یکی از بنیانگذاران مایکروسافت که از ثروتمندان جهان نیز بود در سن ۶۶ سالگی بر اثر سرطان در گذشت.

صاحب‌خبر -

بنیانگذار مایکروسافت تسلیم سرطان شدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پل آلن یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت  پس از مدتی دست و پنجه نرم کردن با سرطان سرانجام تسلیم این بیماری خطرناک شد. مرگ آلن توسط سرویس مطبوعاتی شرکت او گزارش شد. در تویئتر رسمی این شرکت نوشته شده است: «ما عمیقا از مرگ پل آلن شخصیت برجسته فناوری و دوستدار بشر و حامی موسیقی و بنیانگذار مایکروسافت متاسفیم. همه ما که روزهای زیادی را با او کار کردیم از این ضایعه تلخ ناراحت هستیم.»

آلن از دوران کودکی علاقه زیادی به الکترونیک داشت و با بیل گیتس در یک مدرسه برنامه نویسی کامپیوتر آشنا شد. آنها به اتفاق هم در سال 1975 مایکروسافت را تاسیس کردند و با توافق طرفین بیل گیتس 64 درصد از سهام و آلن 36 در صدر را دریافت کرد. در سال 2018 طبق آمار مجله فوربس، او در فهرست افراد ثروتمند جهان با 20 میلیارد دلار سرمایه رتبه 44 را کسب کرد.

آلن در سال 1983 زمانی که برای اولین بار سرطانش تشخیص داده شد، شرکت مایکروسافت را ترک کرد. او بخشی از سهام خود را به موسسه خیریه بخشید. آلن همچنین دارای دو تیم حرفه ای ورزشی "Seattle Seahawks" فوتبال و بسکتبال "Portland Trailblazers" بود و علاقه زیادی به موسیقی داشت.

او شرکت ویولکان را مخصوص تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوری ها سرمایه گذاری کرد. بیماری پل آلن سرطان لنفوم غیرهوچکین بود که در نهایت وی را از پا درآورد. 

لنفوم غیرهوچکین نوعی سرطان است که در دستگاه لنفاوی بروز می یابد؛ این دستگاه به شکل شبکه در سراسر بدن برای مبارزه با بیماری گسترش یافته است. در لنفوم غیرهوچکین، تومور از لنفوسیت یا نوعی سلول سفید خون ناشی می‌شود. لنفوم غیرهوچکین با علائمی همچون گره‌های لنفاوی متورم در گردن، زیر بغل یا کشاله ران، درد یا تورم شکمی،  درد قفسه سینه، سرفه و یا مشکل تنفسی، خستگی مفرط، تب، عرق شبانه و از دست دادن وزن همراه است.

بنیانگذار مایکروسافت تسلیم سرطان شد


انتهای پیام/

درگذشت پل آلن بنیانگذار مایکروسافت

برچسب‌ها:

نظر شما