شناسهٔ خبر: 28789824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

10 انبار کالای احتکار شده در ابهر کشف شد

محمدرضا داداشیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص طرح بازرسی و جلوگیری از افزایش غیر متعارف قیمت کالاها در بازار، افزود: سازمان صنعت، معدن و

صاحب‌خبر - محمدرضا داداشیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص طرح بازرسی و جلوگیری از افزایش غیر متعارف قیمت کالاها در بازار، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری تعزیرات، نیروی انتظامی و اصناف شهرستان از ابتدای اجرای این طرح 276 مورد بازرسی و 28مورد گشت مشترک از واحدهای صنفی و تولیدی شهرستان داشته است.
وی اظهار کرد: در این بازرسی ها تعداد 14 فقره پرونده تخلف در مجموع به ارزش ریالی بیش از 37 میلیارد و 305 میلیون ریال تشکیل شده و از این تعداد 9 فقره منجر به صدور رای شده و تعداد پنج مورد توسط تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.
این مسئول با اشاره به اینکه 107 مورد گزارش تخلف از طریق سامانه 124 و ستاد خبری رسیدگی شده است، یادآور شد: علاوه بر 10 پرونده احتکار، 3 مورد تخلف عرضه خارج از شبکه به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و 115 میلیون ریال و یک مورد تخلف اخفا و امتناع از عرضه به ارزش ریالی 3 میلیارد و 640 میلیون ریال کشف شده است.
داداشیان در زمینه نحوه توزیع اقلام مکشوفه عنوان کرد: طبق قانون، کالای احتکار شده باید به قیمت تعاونی در بین اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه توزیع شود که این اقلام با همکاری کمیته امداد، بهزیستی انجمن حمایت از خانواده زندانیان و سایر گروه های آسیب پذیر توزیع شده است.
وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح توزیع لاستیک تنظیم بازار خودروهای سبک و سنگین تعداد یک هزار و 108 حلقه انواع لاستیک خودروهای سنگین و یک هزار و 576 حلقه انواع لاستیک خودروهای سبک در بین متقاضیان توزیع شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد تقاضای کالاهای اساسی در شهرستان نسبت به سال های گذشته افزایش چشم گیری داشته است که این تاثیر تبلیغات در فضای مجازی بر مردم در انبار خانگی کالاها را نشان می دهد در صورتی که هیچ کمبودی در خصوص این کالاها در شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ابهر تاکید کرد: مردم بهترین ناظران بازار هستند و با همکاری آنان می توان مانع از سوداگری سودجویان شد و سامانه 124 بصورت شبانه روزی در خدمت شهروندان آماده دریافت شکایات و گزارش های مردمی است.
9556/6085
انتهای پیام

نظر شما