شناسهٔ خبر: 28789137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نبیه بری: راه حل موضوع فلسطین تنها مقاومت است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان این کشور در سخنانی در افتتاحیه مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس تاکید کرد که تنها سخن گفتن در رابطه با مسائل سیاسی به ویژه موضوع فلسطین سودمند نیست و هیچ راهکاری غیر از مقاومت و مقاومت در این مسیر پاسخ نمی‌دهد.

وی دیروز در نشست 139 اتحادیه بین المجالس که در ژنو برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت. این سخنان در شرایطی بود که تلاش‌های گسترده ای از سوی نمایندگان پارلمان‌های کشورهای مختلف از جمله برخی رژیم‌های عربی منطقه‌ای در خصوص بررسی تصمیم آمریکا برای لغو کمک‌های مالی به آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) وجود دارد تا از این ابزار به عنوان اهرم فشار به ملت فلسطین و از بین بردن آرمان فلسطین استفاده کند.

بری تاکید کرد اعطای حقوق سیاسی به مهاجران فریبکاری دیگری است که خطرهای زیادی دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به تلاش برای اجرای طرح اسکان دائمی آوارگان در کشورهای مختلف اشاره کرد. رئیس پارلمان لبنان ابراز داشت این تلاش‌ها یک فریب اساسی است که باید در برابر آن با قدرت ایستادگی کرد. چنین تلاشهایی خطرات بزرگی است که باید با قدرت در جلسات مختلف مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس به آن پرداخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که همه می دانید که منطقه اطراف ما اوضاع نابسامانی دارد. این علاوه بر تهدیدات تجاوز طلبانه اسرائیل به مرزهای جنوبی ما و ادامه اشغالگری بخشی از نوار مرزی از اراضی ما و تهدیدات گروه‌های تروریستی است که در مرزهای شرقی ما حضور داشتند.

نبیه بری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که جهان اسلامی و عربی باید برای مقابله با معامله قرن متحد شوند؛ چرا که این طرح به دنبال کنار زدن مسأله فلسطین و نیز ملت آن است.

رئیس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد که هیچ چیزی جز وحدت نمی‌تواند امید به متوقف کردن معامله قرن یا سیلی قرن را به ما بدهد. فکر نمی‌کنم هیچ برهه‌ای سخت‌تر از زمان کنونی گذرانده باشیم، در دوره ما تعرض به مقدسات اسلامی و مسیحی به بالاترین حد خود رسیده است.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد  که موضوع آنروا نیز بخشی از معامله قرن و بخشی از فشار بر برادران فلسطینی ماست؛ موضوع انتقال سفارت واشنگتن به قدس نیز جزئی از همین امر است.

بری ادامه داد: موضوعات وابسته به آنروا در اردن و لبنان یا هر کشور دیگر و حتی در داخل خود اسرائیل هم بخشی از معامله قرن است.

صدو‌سی و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس 22 تا 26 مهر ماه با شعار «رهبری پارلمان‌ها در ارتقاء صلح و توسعه در عصر نوآوری و تغییرات فناوری» در ژنو برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما