شناسهٔ خبر: 28788175 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت ماهی و میگو از زهاب شور

از هر هکتارِ مزارع پرورش ماهی حاصل از زهابهای نیشکر، هزاران کیلو ماهی و میگو برداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان رییس شرکت توسعه نیشکر خوزستان با اشاره به آغاز طرحی برای نهایت بهره برداری از زهابهای نیشکر گفت: در فاز نخست سه حوضچه به مساحت 50 هکتار برای پرورش ماهی در این مجموعه تحقیقاتی در نظر گرفته شد.  

محمود شمیلی افزود: ده هزار و 115 قطعه بچه ماهی از انواع ماهیا کپور، ماهی سفید، قزل و بیگ هِد در این حوضچه ها رها سازی شد.

وی گفت: از هر هکتار این مزارع 3 تن ماهی و 3 و نیم تن میگو برداشت شده است که 500 کیلوگرم از میانگین کشوری بیشتر است.

شمیلی چشم انداز این طرح را اینگونه توصیف کرد که با توجه به سرریز شدن پسابهای نیشکر در تالاب ناصری، امیدواریم با پیشرفت طرح دیگر هیچ پسابی وارد تالاب ناصری نشود.  

به گفته رییس شرکت توسعه نیشکر خوزستان  پیش بینی می شود در ادامه اجرای این طرح برای 2 هزار نفر شغل ایجاد شود و در نهایت با آبیاری و تثبیت کانونهای گردوغبار استان، 35 کانون فوق بحرانی ریزگرد به کانونهای اقتصادی تبدیل می شود.

محمود شمیلی با یادآوری اهمیت بهره وری پسابهای کشاورزی خاطر نشان کرد: امیدواریم برای گذر از خشکسالی و شرایط کنونی، طرح توسعه کاشت نخیلات با استفاده از زهاب نیشکر مورد توجه قرار گیرد.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2732357" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2254091/2732357?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما