شناسهٔ خبر: 28787612 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیه سوز 3 هزار ساله در همدان کشف شد+ عکس

سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان از کشف یک پیه‌سوز عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد توسط مأموران پاسگاه انتظامی بخش قهاوند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جی پلاس ، سردار بخشعلی کامرانی صالح در تشریح این خبر گفت: در پی وصول گزارشی مبنی بر نگهداری اشیاء عتیقه، توسط فردی در بخش قهاوند از توابع شهرستان همدان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی بخش قهاوند قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی، متهمان که 2 برادر بودند، شناسایی و با اخذ مجوز قضایی در بازرسی از منزل آنان مقادیری هروئین و آلات و ادوات استعمال موادمخدر همچنین یک قطعه شیء عتیقه کشف شد.

کامرانی صالح ادامه داد: در نظریه کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد، این شیء عتیقه یک پیه‌سوز قدیمی و دارای قدمتی تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

وی در پایان با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: نیروی انتظامی در راستای حفظ آثار باستانی و میراث گذشتگان با سارقان و قاچاقچیان اشیاء عتیقه مبارزه می‌کند و شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

نظر شما