شناسهٔ خبر: 28787002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همدان میزبان مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان میزبان در یکم آذر ماه سال جاری شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها است.

صاحب‌خبر -

همدان میزبان مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: یکم آذرماه امسال شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها، هیأت رئیسه شورای عالی استان ها و شهرداران کلانشهرهای کشور در شهر همدان برگزار می شود.

وی بیان  کرد: این همایش فرصتی برای معرفی همدان بوده و در این همایش یک روزه باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از این موقعیت راهبردی، حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و همدان را به عنوان بهترین مقصد گردشگری و سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین با تأکید بر تعامل و همدلی بیشتر بین اعضای شورای شهر عنوان کرد: تفاهم و همدلی و دوری از مناقشات سیاسی و جناحی از تأکیدات و توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به شوراهای اسلامی شهرهاست؛ زیرا بدون این شرط مهم، این نهاد تازه تأسیس نخواهد توانست براى مردم منشأ خیر و صلاح شود.

گردان ادامه داد: تمامی کمیسیون‌های شورای شهر همدان باید برای بازگشت جایگاه شوراها برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به تعامل خوب دیوان عدالت اداری کشور با شورای عالی استان‌ها، افزود: خروجی این تعامل، بهبود اثر رأی شوراهای شهر خواهد بود تا در این شرایط، شهرداری‌ها متضرر نشوند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین با تأکید بر اینکه باید همه امور شهرداری و شورای شهر همدان شفا‌ف‌سازی شود، ابراز امیدواری کرد: شرایط تعاملی خوبی که در بین دستگاه اجرایی و نظارتی در استان وجود دارد، این نوید را می‌دهد که تمام تلاش‌ها برای جمع‌بندی پرونده شهرداری و تلطیف بررسی مصوبات است تا اعتبار این مجموعه شهری اثرگذار آسیب نبیند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به میزبانی همدان در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کشور گفت: حضور رؤسای شوراهای شهر مراکز استان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که به طور قطع این افراد اثرگذار در کشور، مبلغ شهر همدان در شهرهایشان خواهند بود.

حمید بادامی‌نجات افزود: در صورتی که میزبان خوبی باشیم، شهر همدان را خوب معرفی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم در نطق پیش از دستور صحن شورا گفت: در حالی نخستین همایش سراسری جامعه هتل‌داران کشور با رویکرد سرمایه‌گذاری، مالکان و مدیران هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های سراسر کشور در شهر تهران برگزار شد که علاوه بر بررسی چالش هتل‌داری در این همایش ملی، شهر همدان محور قرار گرفته بود.

حسین قراباغی افزود: اثربخشی معرفی ظرفیت‌های شهر همدان در این همایش ملی بدون هیچگونه هزینه‌ای برای شهر بی‌نظیر بود که عملکرد جامعه هتل‌داران استان همدان قابل تحسین است.

وی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری در استان، معتقد است: اگر صنعت گردشگری تقویت شود، بخشی از مشکلات اقتصادی هم حل می‌شود.

قراباغی ادامه داد: جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن در هر حوزه‌ای به‌ویژه گردشگری موجب تضعیف این صنعت می‌شود که مدیران و متولیان گردشگری می‌بایست از این مهم، دوری کنند.

وی همچنین گفت: جایگاه شوراها به عنوان پارلمان محلی در مباحث زیرساختی و گردشگری باید حفظ شود که این مهم جز با همراهی و پشتیبانی اعضای شورای شهر همدان، راه به جایی نخواهد برد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از آماده بودن بسته‌های حمایتی سرمایه‌گذاری در شهرداری خبر داد و گفت: کمیته گردشگری هم در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر شکل گرفته است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و هم‌افزایی با دستگاه‌های ذیربط در راستای حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری بهره ببریم.

انتهای پیام/د.ا

  همدان میزبان اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان ها

برچسب‌ها:

نظر شما