شناسهٔ خبر: 28786757 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان سعودی شد

وزیر خارجه آمریکا برای بررسی پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی که سران سعودی را در معرض اتهام قتل قرار داده، وارد ریاض شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز سه‌شنبه برای دیدار با سران عربستان سعودی وارد این کشور شد.

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سفر پامپئو به عربستان برای بررسی پرونده ناپدید شدن «خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در ترکیه خبر داده بود. 

طبق گزارش رسانه‌های سعودی، عادل الجبیر وزیر خارجه، خالد بن سلمان سفیر سعودی در آمریکا و عزام القین سرپرست وزارت خارجه عربستان سعودی از پامپئو در فرودگاه استقبال کردند. 

 

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ۵۹ ساله سعودی مقیم آمریکا، سه‌شنبه دهم مهر (دوم اکتبر) پس از مراجعه به کنسولگری سعودی در استانبول، ناپدید شد اما سه روز بعد رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که شواهد نشان‌دهنده کشته شدن خاشقچی پس از ورود به کنسولگری است امری که عربستان آن را رد کرد و مدعی شد خاشقچی از کنسولگری خارج شده است. 

قرار است پامپئو درباره این پرونده با شاه سعودی (سلمان بن عبدالعزیز) دیدار و گفت‌وگو کند. ترامپ بعد از تماس تلفنی اخیر با سلمان اعلام کرد که شاه سعودی تأکید کرده که از این موضوع «کاملا» بی‌اطلاع است.

شبکه خبری سی.ان.ان شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که مقامات سعودی بعد از آنکه در این خصوص تحت فشار قرار گرفته‌اند احتمالا برای پذیرش مسئولیت قتل خاشقچی آماده می‌شوند اما اعلام خواهند کرد که او به شکل غیرعمد و در بازجویی کشته شده است.

در همین خصوص روزنامه القدس العربی از وجود سه سناریو در این خصوص پرده برداشت و نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای نجات متحد سعودی خود از تنگنای قتل «جمال خاشقچی»، «مایک پامپئو» وزیر خارجه خود را عازم ریاض کرده است.  

انتهای پیام/ص 

نظر شما