شناسهٔ خبر: 28786727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوزستان|بندرماهشهر به عنوان یک شهر فرهنگی به کشور معرفی می‌شود

R41468/P1361/S6,57/CT1

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد ماهشهر گفت: بندرماهشهر به عنوان یک قطب صنعتی در کشور معرفی شده در صورتی که پتانسیل فرهنگی و هنری بالایی در آن وجود داشته که دیده نشده است و ما با معرفی این پتانسیل این شهر را به عنوان یک شهر فرهنگی به کشور معرفی خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

سید احمد محفوظیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  در بندرماهشهر اظهار داشت: همه برنامه‌هایی که برای اداره فرهنگ و ارشاد بندرماهشهر و هنرمندان عزیز آن در نظر گرفته‌ شده در چهارچوب وزارت فرهنگ و ارشاد بوده و تنها مرجع آن هنرمندان بندرماهشهر بوده است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که پیگیر اجرای آن هستم تقویت هنرمندان بندرماهشهر و معرفی آن‌ها به همه اقشار جامعه است؛ ساماندهی انجمن‌های فرهنگی هنری در جهت یک دل و یک صدا شدن هنرمندان نیز در دستور من قرار گرفته است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بندرماهشهر بیان کرد: بندرماهشهر به عنوان یک قطب صنعتی در استان و کشور معرفی شده در صورتی که پتانسیل فرهنگی، هنری و قرآنی بالایی در آن وجود داشته که دیده نشده است بنابراین با تقویت کانون‌های فرهنگی، هنری  و فعالیت آنها و همچنین کانون‌های قرآنی مساجد به دنبال معرفی بندرماهشهر به عنوان یک شهر فرهنگی هستیم که این مسئله با کمک مسئولان و هنرمندان میسر می‌شود.

وی با اشاره به قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ و هنر گفت: همانطور که رهبر انقلاب گفته‌اند ما باید به دنبال تولید آثار هنری فاخر بوده که با کمک مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد در این مسیر قدم‌های خوبی برمی‌داریم البته شورای عالی قرآن که تشکیل آن مصوبه استانداری و ریاست آن بر عهده فرماندار محترم شهرستان بوده نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

محفوظیان در پایان با تاکید بر اینکه هنر زبان گویای جامعه بوده و هنر و هنرمند می‌توانند بهترین نقش را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در شورای فرهنگ عمومی که وظیفه سیاست گذاری مسائل کلان اجتماعی را بر عهده دارد آسیب‌های اجتماعی شهر را به صورت موضوعی مطرح و با سیاست‌گذاری صحیح و ملزم کردن ادارات به همکاری، معضلات بزرگ اجتماعی بندرماهشهر را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ن

نظر شما