شناسهٔ خبر: 28786541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی؛

نمایشگاه کتاب کردستان باید از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کند

کتاب‌های بخش مذهبی این نمایشگاه می‌تواند در تبادل فکری و ارتباطات این دو مذهب نقش مستقیمی ایفا کند چراکه مردم علاقه‌مند هستند و این نشان از فرهنگ بالای کردستانی‌ها در مطالعه است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب، "آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی"نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان در جمع خبرنگاران با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه، کتاب‌های مختلف متناسب با سن مخاطب و با زبان‌های فارسی، کردی و عربی وجود داشت و این تنوع یک عاملی برای موفقیت آن است.

وی گفت: وجود کتاب‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون از ویژگی‌های مهم و بارز نمایشگاه‌های کتاب است چراکه از این فرصت می‌توان در تحقق تقریب ذهن، فکر و باورها با هم استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: در این نمایشگاه جای خالی کتاب‌های دیجیتال و نرم‌افزاری مشهود بود و انتظار می‌رود که در دوره‌های بعدی نیز غرفه‌هایی برای این بخش گنجانده شود تا بتوان تمام سلیقه‌ها را برای حضور در نمایشگاه جذب کرد.

وی با تاکید بر رشد کمی و کیفی این نمایشگاه در دوره‌های بعدی افزود: باید سعی شود نمایشگاه را به حدی برسانیم که بتوانیم برای رشد علمی و فرهنگی کردستان از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه در کردستان اهل تسنن و تشیع زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کتاب‌های بخش مذهبی این نمایشگاه می‌تواند در تبادل فکری و ارتباطات این دو مذهب نقش مستقیمی ایفا کند چراکه مردم علاقه‌مند هستند و این نشان از فرهنگ بالای کردستانی‌ها در مطالعه است.

نظر شما