شناسهٔ خبر: 28786097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مصری در واکنش به بازداشت غیرقانونی دیپلمات ایرانی در اروپا:

چرا در اوج همکاری با اروپا نتوانستیم دیپلمات ایرانی را آزاد کنیم؟ /وزارت خارجه باید جدی‌تر ورود کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود جدی وزارت امور خارجه در مسئله بازداشت غیرقانونی دیپلمات ایرانی در اروپا گفت: جای سوال دارد که چرا در اوج همکاری با اروپا نتوانستیم وی را آزاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار مرصاد در خصوص بازداشت غیرقانونی سه ماهه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در آلمان اظهار داشت: انتظار ما این است همان رفتاری که در ایران در رابطه با خارجی‌ها انجام می شود و آنها برای آزادی حتی جاسوس‌های‌شان به ما فشار می‌آورند دو طرف باشد.

وی افزود: در حالی که جاسوس‌های اروپایی آزاد می‌شوند، اما دیپلمات با مصونیت سیاسی زندانی می‌شود در واقع در اوج اعتقاد به همکاری بین اروپا نتوانستیم حق دیپلمات خود را بگیریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حداقل انتظار ما از اروپایی‌ها این است در کنار وعده‌هایی که ذره‌ای از کلام خارج نشده و هیچ جنبه عملی پیدا نکرده چه آن چیزهایی که ربطی به آمریکا نداشته و اروپایی‌ها به خاطر حسن نیت به این صورت عمل نمی‌کردند و چه غیر آن بر سر گفته‌های خود بایستند.

مصری گفت: این اتهامات اسدالله اسدی دیپلمات زندانی ایرانی هم مسائلی ساخته شده و برنامه‌ریزی شده از سوی منافقین و سرویس‌های اطلاعاتی صهیونسیتی است.

وی بیان داشت: ما هنوز یک جنبه مثبت ازچندین سال مذاکره با اروپا برای ایران چه در برجام و چه بعد از برجام به جز بحث‌های کلامی تریبونی پیدا نمی‌کنیم و در اوج مذاکره و گفتگوهای برجام که در خود آلمان مذاکره می‌رفت به وزارت خارجه سوخت ندادند و گفتند شما تحریم هستید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ورود جدی وزارت امور خارجه در مسئله این دیپلماتگفت:  اینکه ما بگوییم داخل کشور امن و ایمن است اما در عمل کوچکترین توجهی به موضوعی که در ایران پیش می‌آید این جای بحث دارد.

مصری بیان داشت: چگونه است که در جامعه اروپا فردی را در داخل سفارتخانه شکنجه می‌کنند و اروپا کاری نمی‌کند، اما درباره یک امر ساخته شده واهی علیه دیپلمات ما توسط گروهک‌ها بازی درمی‌آورند.

گفتنی است، حدود سه ماه از بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در آلمان به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در همایش منافقین در فرانسه می‌گذرد و وزارت امور خارجه هنوز نتوانسته از حقوق بدیهی این دیپلمات در مقابل اتهامات واهی اروپایی‌ها دفاع کند.

انتهای پیام/

نظر شما