شناسهٔ خبر: 28785662 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بانک صنعت و معدن حامي صنعتگران خوزستان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - رييس هيات مديره و مدير عامل بانك صنعت و معدن گفت : استان خوزستان داراي پتانسيل‌ها و ذخاير طبيعي فراوان است و بايد متناسب با آن در عرصه صنعتي كشور پيشرفت كند و اين وظيفه ماست كه در كنار تامين مالي پروژه‌هاي صنعتي و توليدي به عنوان يك مشاور، همراه و همگام كارآفرينان اين استان باشيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، حسين مهري كه در نشستي صميمانه با پرسنل شعبه اين بانك در اهواز سخن مي‌گفت افزود: بانك صنعت و معدن يك بانك توسعه‌اي تاثيرگذار در عرصه صنعتي كشور است و با تامين مالي پروژه‌هاي عمراني و زيربنايي بزرگ در حوزه ريلي ، نيروگاهي ، پتروشيمي‌و فولاد داراي جايگاه ويژه‌اي است.
وي ادامه داد: اولويت‌ها و برنامه پيش روي بانك ، تامين سرمايه در گردش واحدهاي ايجادي توسط بانك با توجه به قيمت ارز ، تامين اعتبار براي واحدهاي توليدي خوشنام و فعال سراسر كشور ، تامين مالي طرح‌هاي نيمه تمام و تعيين تكليف آنها و اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي صادرات محور ، High Tech و داراي ارزش افزوده بالا است .
اين مدير ارشد بانكي افزود: در عرصه طرح رونق توليد، اين بانك در رتبه سوم كشور قراردارد كه شعبه اهواز در سال‌هاي 1395 و 1396 توانسته است در اين زمينه رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهد.
مهري در خصوص طرح‌هاي در دست اجراي استان گفت : ، طرح پتروشيمي‌مسجد سليمان از محل تسهيلات فاينانس چين به مبلغ 433 ميليون يورو با عامليت اين بانک و پيشرفت قابل توجه 50درصدي درحال اجرا است كه با شروع بهره برداري در سال 1398 به توليد آمونياک به ظرفيت 660هزار تن در سال و اوره به ظرفيت يک ميليون تن در سال خواهد پرداخت و براي 750 نفر در اين منطقه کمتر برخوردار اشتغال ايجاد مي‌کند.
مجتمع فولاد روهينا جنوب نيز با 105 ميليون يورو تسهيلات بانك صنعت و معدن و 70 درصد پيشرفت فيزيكي در شهرستان دزفول در حال اجراست و با اتمام آن براي 445 نفر اشتغال ايجاد مي‌شود.
همچنين بانك صنعت و معدن احداث نيروگاه‌هاي انديمشك و اميديه ، با ظرفيت جمعا 1500 مگاوات را در دست انجام دارد.
-->

نظر شما