شناسهٔ خبر: 28782674 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمله «النصره» به یک روستا در منطقه «عاری از سلاح» ادلب سوریه

عناصر جبهه النصره به روستای«عین لاروز» در جنوب ادلب که داخل در منطقه عاری از سلاح است، حمله و ده‌ها تن را بازداشت کرده و یک نفر را از پای درآوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها خودروی زرهی وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» به یکی از روستاهای جنوب ادلب در شمال غرب سوریه یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند که این خودروهای النصره وارد روستای «عین لاروز» در منطقه «جبل الزاویه» شدند و یک مرد مُسن را کشتند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کردند که 30 خودروی زرهی وابسته به النصره به محض ورود به عین لاروز به صورت بی‌هدف به سمت افراد غیر نظامی تیراندازی کردند.

به گفته این منابع، عناصر النصره همچنین به منازل این روستا یورش برده و دهها نفر از مردان حاضر در آن را به منطقه نامعلومی بردند.

روستای عین لاروز در جنوب شرق بخش «احسم» از توابع شهر «اریحا» است و در بخش شمالی منطقه «عاری از سلاح» قرار دارد.

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه (هفدهم سپتامبر) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در ادلب میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد (جزئیات بیشتر).

این توافق سه مرحله دارد. در مرحله نخست سلاح سنگین تروریست‌ها و در مرحله دوم خود تروریست‌ها از منطقه عاری از سلاح باید خارج شوند و در مرحله سوم نیز نهادهای دولتی فعالیت خود را مجدد آغاز خواهند کرد.

مرحله نخست این توافق به گفته ترکیه و رسانه‌های معارض انجام شده ، ولی هنوز مرحله دوم آن اجرایی نشده است؛ زیرا هنوز گروههای تروریستی در منطقه عاری از سلاح حضور دارند.

در همین راستا، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه در یک نشست خبری مشترک با «ابراهیم الجعفری» همتای عراقی خود درباره توافق ادلب  گفت که این توافق بین پوتین و اردوغان حاصل شده و اردوغان مسئولیت ایجاد منطقه عاری از سلاح را بر عهده گرفته است.

 وی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای تعهدات موجود در توافق ادلب، دمشق گزینه‌های دیگری دارد، اعلام کرد که «ادلب مانند هر منطقه دیگری در سوریه یقینا تحت حاکمیت سوریه قرار خواهد گرفت».

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما