شناسهٔ خبر: 28782246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان:

اساتید حوزه و دانشگاه کشور تلاش بسیاری برای تدوین الگوی پایه انجام دادند

خبرگزاری میزان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدود ۷ سال پیش، رهبر معظم انقلاب در نشستی با نخبگان، موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کرده و شاخص‌های چنین الگویی را نیز ذکر کردند. اساتید حوزه و دانشگاه کشور تلاش بسیاری را برای تدوین الگوی پایه انجام دادند تا این الگو تدوین و انتشار یافت.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به فراخوان (۲۲ مهر) رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تکمیل و ارتقاء الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت در ۵ دهه آینده، گفت: حدود ۷ سال پیش، رهبر معظم انقلاب در نشستی که با نخبگان داشتند، موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کرده و شاخص‌های چنین الگویی را نیز ذکر کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از نخبگان خواستند  الگوی  اسلامی ایرانی پیشرفت در ۳ فاز دنبال شود، افزود: فاز اول این الگو با تلاش مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت آماده شده و انتشار یافته است و همان الگوی پایه است که  زحمات زیادی برای آن کشیده شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اساتید حوزه و دانشگاه کشور تلاش بسیاری را برای تدوین الگوی پایه انجام دادند تا این الگو تدوین و انتشار یافت. این طور نیست که اعلام رهبر معظم انقلاب  متناسب با شرایط حال حاضر و به‌دنبال اتفاقات اخیری که در ایران رخ داده است، باشد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم یادآور شد: اعلام رهبر معظم انقلاب به دنبال گام‌هایی است که طی این ۷ سال با راهنمایی و تدبیر ایشان برداشته شده است و ما را به نقطه‌ای رسانده که آن نقطه، ارائه یک پیش نویس است.

وی عنوان کرد: این پیش نویس، فراخوان شدکه محققان، صاحبنظران و اصحاب اندیشه آن را مورد نقد و بررسی قرار دهند تا مراحل بعدی آن نیز تدوین شود و انشالله از سال ۱۴۰۰ هجری شمسی پیاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما