شناسهٔ خبر: 28782196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ورود تیم تحقیقاتی ترکیه به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول

تیم ترکیه‌ای ویژه تحقیق و بررسی پرونده ناپدید شدن جمال خاشقچی برای آغاز به کار و انجام تحقیقات لازم در خصوص این پرونده، وارد کنسولگری سعودی در استانبول شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

تیم ترکیه برای تحقیقات درباره پرونده ناپدید شدن و قتل احتمالی «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود، شامگاه دوشنبه با هماهنگی قبلی ریاض وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد.

ورود تیم ترکیه‌ای ویژه بررسی پرونده خاشقچی با هماهنگی قبل ریاض صورت گرفته است.رئیس‌جمهور ترکیه و شاه سعودی دیشب درباره جمال خاشقچی به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرده و بر لزوم تشکیل تیم مشترک تحقیقاتی در این خصوص تاکید کردند.

این تیم تحقیقاتی مشترک پس از بررسی تخصصی موضوع، نتایج به دست آمده را به دولت متبوع خود اعلام و دو کشور به صورت مشترک نتیجه تحقیقات را اعلام خواهند کرد.

دولت ترکیه برای بررسی موضوع ناپدید شدن جمال خاشقچی درخواست تشکیل گروه کاری مشترک را داده بود که چهار روز پیش دو تیم از عربستان سعودی به شهر آنکارا و استانبول سفر کرده و با مقامات محلی ترک دیدار کردند.

هنوز از سرنوشت دقیق خاشقچی که از روز دوم اکتبر(10 مهرماه) به محل ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول مراجعه کرده و ناپدید شده، خبر دقیقی در دست نیست.

 

نظر شما