شناسهٔ خبر: 28782108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد: جذب کامل اعتبارات مرحله اول اشتغال روستایی در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از جذب کامل اعتبارات تخصیصی مرحله اول برنامه اشتغال روستایی و عشایری در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کارگروه اشتغال استان با مشارکت دستگاه های اجرایی و بانک های عامل و پیگیری های استاندار گلستان در جهت حداکثر سازی کارآمدی و اثربخشی در برنامه های اشتغال و با اعمال رویه جدید و مکانیسم های پیش بینی شده در زمینه نظارت و مداخلات نهادی، موفق به جذب کامل اعتبارت مرحله اول به میزان 162 میلیارد تومان با اشتغالزایی بیش از 3 هزار و 700 نفر شد.

وی افزود: از آنجایی که استان گلستان در جذب اعتبارات و اجرای صحیح برنامه اشتغال روستایی و عشایری در کشور در رده استان های برتر قرار گرفت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبلغ 200 میلیارد ریال مازاد بر سهمیه اعتبار استان، به گلستان اختصاص داد و این اعتبار به بانک های عامل ابلاغ شد.

وی ابراز امیدواری کرد با تزریق این منابع مالی و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در روستاها، شاهد رشد و توسعه اقتصاد روستایی در استان باشیم.

مازندرانی در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات روستایی در استان، خاطرنشان کرد: تا کنون 7 هزار و 384 طرح به دبیرخانه واصل شده که تعداد 5 هزار و 656 طرح به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند که 2 هزار و 517 طرح به مبلغ 163 میلیارد و 200 میلیون تومان با اشتغالزایی 3 هزار و 732 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی تصریح کرد: در بحث تسهیلات اشتغال فراگیر نیز تا کنون 90 طرح به مبلغ 487 میلیارد ریال با اشتغالزایی 473 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در خصوص مشاغل خانگی نیز تا کنون به هزار و 904 نفر به مبلغ 183 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

مازندرانی اضافه کرد: در طرح کارورزی نیز بیش از هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان مشغول به کار شدند.


نظر شما