شناسهٔ خبر: 28781499 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت و گو با برنا؛

ورشکستگی آب در چند قدمی ایرانی ها / نرخ آب را گران کنیم

مشکل اصلی آب کشور، پایین بودن قیمت آن است، وقتی کالایی ارزان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد دغدغه ای برای مدیریت مصرف اقتصادی آن نیز وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

احمد علی کیخا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا، اظهار داشت: مشکل آب کشور یک مسئله چند جانبه است و برای حل این بحران باید مجلس، دولت، مردم و همه حاکمیت پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی آب کشور پایین بودن قیمت آن است وقتی کالایی ارزان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد دغدغه ای برای مدیریت مصرف اقتصادی آن وجود ندارد بنابراین نه دولت نه وزارت نیرو به تنهای نمی توانند این مشکل جدی را به طور کامل حل کنند.

کیخا با بیان اینکه متاسفانه هنوز مردم، مجلس و دولت مشکل آب را مشکل خود نمی دانند، افزود: تنها راه نجات بحران آب، تلاش واقع بینانه مجلس و دولت برای استفاده از ابزارهای اقتصادی به منظور اصلاح مصرف است.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: از سوی دیگر با افزایش قیمت آب باید برگشت پول حاصل از درآمد این بخش به جیب مردم و حوزه آب از سوی مسئولان تضمین داده شود.

 وی بیان کرد: البته افزایش قیمت آب برای کشاورزان جای نگرانی دارد که در این خصوص اگر درآمد حاصل از افزایش قیمت باتوجه به اهمیت موضوع و توان مردم، صرف امور آب در کشور شود به طور حتم این افراد نیز در سود پیشگیری از بحران، شریک خواهند شد.

کیخا با بیان اینکه مشکل بحران آب، مسائل فنی نیست بلکه اقتصادی است، تصریح کرد: به دلیل ناکارآمدی در مدیریت هزینه ها، تا به حال هر اتفاقی که در راستای تغییرات و حل مسائل انجام شد، فشارهزینه ها به مردم تحمل شده و این امر نیز به دلیل عدم آمادگی پذیرش تبعات حاصل از تغییرات به وجود آمده است.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: اگر از اصلاح رفتار اقتصادی صحبت می کنیم، فقط مردم نیستند که باید در این خصوص اصلاح شوند بلکه دولتمردان و تمامی ارگان ها نیز در تغییر سبک زندگی و مصرف آب دخیل هستند.

 

نظر شما