شناسهٔ خبر: 28781454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ساف: یهودی سازی عامل اصلی شکست سازش در فلسطین است

تهران - ایرنا - «عزام الاحمد» عضو ارشد کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) گفت: اشغالگران رادیکال صهیونیست با گسترش شهرکسازی و تصویب مصوبه یهودی سازی، روند سازش در فلسطین را نابود کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری وفا فلسطین، الاحمد که در نشست بین المجالس سخن می گفت، با اشاره به این که طرح رژیم اسرائیل تقسیم کرانه باختری و در نتیجه در نطفه خفه کردن تشکیل دولت مستقل فلسطینی است، خاطر نشان کرد: تل آویو در جنایت دیگری، درحال محو روستای «الخان الاحمر» و دیگر سکونت گاه های فلسطینی شرق شهر «قدس» از صحنه روزگار است.
این عضو ارشد ساف با بیان این که قانون نژادپرستانه یهودی سازی بیانگر سرکشی و تمرد مضاعف رژیم اسرائیل، نقض قوانین حقوق بشری و کنوانسیون های بین المللی است، یاد آور شد: تصویب این لایحه کپی برداری از نظام آپارتاید آفریقای جنوبی است.
وی افزود: از آن جایی که مصوبه یهودی سازی، تهدیدی برای هزاران فلسطینی است که در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند، بنابراین این موضوع نمی تواند، تنها یک مساله داخلی اسرائیل تلقی شود.
پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) 28تیرماه گذشته مصوبه یهودی سازی موسوم به 'کشور یهود' را به صورت نهایی تصویب کرد.
براساس این مصوبه سرزمین فلسطین وطن تاریخی صهیونیست ها شناخته و در آن تاکید شده است، تنها این قوم حق تصمیم گیری درباره سرزمین های اشغالی را دارند.
به موجب این مصوبه، قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تعیین و زبان عبری به عنوان زبان رسمی اعلام می شود و نقش زبان عربی را کمرنگ تر از پیش خواهد کرد.
الاحمد در بخش دیگری از اظهاراتش به حمایت های بی دریغ دولت جدید آمریکا از رژیم نامشروع تل آویو اشاره و اظهار داشت: واشنگتن با ارائه طرح موسوم به معامله قرن، اعتبار خود را به عنوان ناظر روند سازش از دست داد و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل نیز واقعیت را تغییر نمی دهد، چرا که همانگونه که قوانین بین المللی بر آن صحه می گذارند، بیت المقدس پایتخت فلسطین بوده و تا ابد نیز به این صورت باقی خواهد ماند.
این مسئول فلسطینی با یادآوری قطع کمک های آمریکا به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: واشنگتن نمی تواند قطعنامه 302 سازمان ملل متحد درخصوص تاسیس این آژانس را لغو کند، چرا که بازگشت، حق مردم فلسطین است که با مرور زمان ساقط نمی شود و هیچ‌گاه نمی توان از آن کوتاه‌ آمد.
دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 31 اگوست سال جاری (19 شهریور 97) اعلام کرد، واشنگتن کمک سالانه اش را که بیش از500 میلیون دلار برآورد می شد، به آنروا متوقف می کند.
آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) سال 1949 برای کمک و حمایت از آوارگان فلسطینی در پنج منطقه شامل اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه شکل گرفت.
شبد**9363**9122

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما