شناسهٔ خبر: 28781444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

ساندی مورنینگ هرالد:

استرالیا سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می‌کند/احتمال بازنگری کانبِرا درباره حمایت از برجام

بر اساس گزارش رسانه‌های استرالیایی، نخست‌وزیر این کشور قصد دارد قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ساندی مورنینگ هرالد با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور، قرار است در چرخشی آشکار در سیاست خارجی این کشور، قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد. در ادامه گزارش ساندی مورنینگ هرالد آمده است این حرکت احتمالی استرالیا که همسو با اقدام جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و در تضاد با رویکرد دیگر کشورهای غربی در این زمینه است، احتمالاً باعث خشم کشورهای اسلامی خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است موریسون همچنین فردا (سه شنبه) از بازنگری درخصوص حمایت استرالیا از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) امضا شد، خبر خواهد داد. نخست وزیر استرالیا همچنین قرار است اعلام کند این کشور به ریاست فلسطین بر نهاد متشکل از کشورهای در حال توسعه در سازمان ملل متحد رأی منفی خواهد داد؛ اقدامی که در راستای سیاست های ترامپ و برای خوشامد رژیم صهیونیستی خواهد بود.

ساندی مورنینگ هرالد می افزاید استرالیا در صورت به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، دومین کشور پس از آمریکا خواهد بود که چنین تصمیم جنجال برانگیزی را اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر استرالیا مدعی شده است افزون بر بررسی گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به برجام، کانبرا (پایتخت استرالیا) همچنین این موضوع را بررسی خواهد کرد که آیا این توافق در آنچه وی «جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت تولید تسلیحات هسته ای» خواند، مؤثر بوده است یا خیر. مورسیون با اشاره به اینکه این موضوع برای اسرائیل حائز اهمیت است، افزود: سه سال از امضای این توافق می گذرد و زمان آن رسیده است این مسائل را بررسی و موضع خود در قبال این توافق را به طور نظام مند بازنگری کنیم. وی همچنین گفت در نشست های بلندپایه آتی با سران دیگر کشورهای جهان، نظر آنها را در این باره جویا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما