شناسهٔ خبر: 28781435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

انتقاد سفیر سابق آمریکا در عربستان از ترامپ به دلیل پذیرفتن ادعای ریاض درباره خاشقجی

سفیر سابق آمریکا در عربستان سعودی از ترامپ به دلیل پذیرفتن ادعای سران سعودی مبنی بر بی‌اطلاعی از سرنوشت خاشقجی به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، رابرت جردن، سفیر سابق آمریکا در عربستان سعودی، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دلیل پذیرفتن بی چون و چرای ادعای سران رژیم آل سعود مبنی بر اینکه ریاض در ماجرای ناپدید شدن و قتل احتمالی جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، دخالتی نداشته است به شدت انتقاد کرد.

رابرت جردن افزود فراموش نکنیم که این همان ملک سلمانی است که پس از حملات 11 سپتامبر 2001، گفت حکومت سعودی در این حملات دخالتی نداشته شد. سفیر سابق آمریکا در عربستان سپس گفت: آیا من حرف های او را باور کردم. البته که نه. جردن افزود نباید اظهارات برخی سران جهان را بی هیچ چون و چرایی پذیرفت.

سفیر سابق آمریکا در ریاض همچنین احتمال اینکه ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، از نقشه ربودن خاشقجی مطلع نبوده است را رد نکرد و افزود این اقدام احتمالاً به دستور محمد بن سلمان و تحت نظارت او صورت گرفته است. جردن همچنین خواستار انجام تحقیقاتی جامع درباره مفقود شدن این روزنامه نگار شد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست، دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. طبق گفته های نامزد خاشقجی، او هرگز از کنسولگری خارج نشده است. تحقیقات ترکیه نشان می دهد این روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان داخل ساختمان کنسولگری عربستان به قتل رسیده است. با وجود این، سعودی ها مدعی شده اند خاشقجی از کنسولگری خارج و پس از آن ناپدید شده است. این در حالی است که همه شواهد و قرائن خلاف این ادعای ریاض و احتمال ترور او را به دستور مستقیم بن سلمان نشان می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما