شناسهٔ خبر: 28781375 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌گو با ایسکانیوز؛

کلانتری: دانشگاه؛ پایگاه اصلی آموزش مهارت‌‌‌‌‌‌‌های زندگی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزش‌‌‌‌‌های صحیح و آگاهی بخشی در محیط دانشگاه درباره مهارت آموزی زندگی پایدار و شناخت عوامل آسیب زای اعتیاد به مواد مخدر گامی موثر در جهت کاهش آسیب‌‌‌‌های احتماعی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاهیان در ارائه آموزش‌‌ مهارت‌‌‌های زندگی و جلوگیری از بروز معضلاتی چون اعتیاد و طلاق گفت: دانشگاه بخش تاثیر گذار فرهنگی در کشور است که ظرفیت عظیمی در ایجاد آموزش‌‌های لازم برای کسب مهارت‌های زندگی و جلوگیری از آسیب‌‌های اجتماعی دارد. مدیران و دست اندرکاران آموزش عالی باید از این حوزه در جهت آگاهی بخشی صحیح به قشر دانشجو استفاده کنند.

وی افزود: دانشگاه پایگاه اصلی آموزش مهارت‌‌‌‌‌‌‌های زندگی است. با توجه به فرمایش حضرت امام، سعادت و شقاوت جامعه در گروی دانشگاه است، در حال حاضر با توجه به گسترش دانشگاه‌‌‌‌ها در سطح کشور آموزش‌‌‌‌‌های صحیح و آگاهی بخشی در محیط دانشگاه درباره مهارت آموزی زندگی پایدار، شناخت عوامل آسیب‌زای اعتیاد به مواد مخدر گامی موثر در جهت کاهش آسیب‌‌‌‌های احتماعی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 میلیون دانشجو در سراسر کشور وجود دارد که آموزش صحیح مهارت‌‌های زندگی به آنها و انتقال درست مفاهیم مقابله با معضلات اجتماعی به دانشجویان توسط استادان دانشگاه چرخه اطلاع رسانی مفیدی را برای این گروه‌های مرجع موثر در جامعه به وجود آورده که قطعا اثرات شگرفی بر کاهش معضلاتی چون طلاق و اعتیاد دارد.

کلانتری در پایان تاکید کرد: اگر آموزش‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از آن درست به نسل جوان منتقل شود و آنها با مهارت‌های پیش از ازدواج، باورهای درست و نادرست در مورد ازدواج، ملاک ­های انتخاب همسر، آشنا شوند دیگر شاهد وقوع طلاق نخواهیم بود، در همین راستا در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز کارگاه‌‌هایی در ارتباط با آموزش مهارت‌‌های زندگی برگزار شده که قطعا ادامه این روند در محیط دانشگاه‌‌‌ها اثرات مثبتی را بر پیکره جامعه در جهت جلوگیری از معضلات اجتماعی چون طلاق خواهد داشت.

انتهای پیام/

188 / 167

نظر شما