شناسهٔ خبر: 28781149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو کره و سازمان ملل ساختار مشورتی ایجاد کردند

پکن- ایرنا- کره شمالی و جنوبی و سازمان ملل موافقت کردند از امروز برای ایجاد امنیت بیشتر در مرزهای منطقه، ساختار مشورتی سه جانبه راه اندازی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا کوریا تایمز روز سه شنبه گزارش کرد این اقدام سه جانبه یکی از گام های مهم برای اعلام رسمی «پایان دوران شبه جنگی در شبه جزیره کره» است و قدمی به سوی صلح دائمی به حساب می آید.
مقام های سه طرف، مذاکراتی را راس ساعت 10 امروز به مناسبت راه اندازی این ساختار رایزنی سه جانبه پشت درهای بسته در روستای پانمونجوم انجام دادند.
دو کره دارای یک منطقه امنیتی مشترک به نام 'اس جی آ' هستند که بر اساس رایزنی ها در چارچوب همین ساختار به توافق رسیده اند که این منطقه عاری از تسلیحات باشد.
این منطقه امنیتی مشترک معلول دوران پایان جنگ و شرایط شبه جنگی در شبه جزیره کره و زمانی است که طرفین دارای رژیم دائمی صلح نیستند و تا اکنون زیر نظر سازمان ملل اداره شده است.
اوایل ماه جاری طرفین با همکاری یکدیگر مین روبی از این منطقه را شروع کردند تا آن را از هرنوع سلاحی به طور کامل تخلیه کنند.
خارج کردن نیروهای نظامی از منطقه امنیتی مشترک و بیرون بردن تسلیحات و مین ها از این ناحیه از دیگر اقداماتی است که در چارچوب ساختار رایزنی طرفین درباره آن تصمیم گیری می شود.
'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در سه دیداری که تاکنون در سال جاری میلادی داشته اند موافقت کرده اند که تنش های نظامی میان طرفین کاهش یافته و شبه جزیره کره به سمت صلح دائمی حرکت کند.
مقام های وزارت وحدت کره جنوبی و کمیته وحدت صلح کره شمالی نیز روز دوشنبه در همین روستا درباره راهسازی و ایجاد خطوط ریلی مرزی و برگزاری نشستی با حضور ژنرال های دو کشور در روزهای آینده گفت و گو کردند که رسانه های کره شمالی روز سه شنبه در گزارش های خود این نشست را بسیار سازنده توصیف کردند.
آساق**231**1904**

نظر شما