شناسهٔ خبر: 28781136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سی اِن اِن به نقل از منابع آگاه :

عربستان سعودی به مرگ «جمال خاشقجی» در حین بازجویی اقرار می کند

دو مقام آگاه اعلام کردند که مقامات سعودی در حال تهیه گزارشی هستند که تأیید می کند «جمال خاشقجی» در زمان انجام بازجویی جان خود را از دست داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، دو مقام آگاه به خبرگزاری سی اِن اِن گفته اند که مقامات سعودی در حال تهیه گزارشی هستند که تأیید می کند «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی در حین انجام بازجویی جان خود را از دست داده است. گفته می شود که فرآیند بازجویی از خاشقجی با مشکلاتی روبرو شده بود.

به گفته یکی از این منابع آگاه، تهیه کنندگان این گزارش احتمالاً اینطور نتیجه گیری خواهند کرد که عملیات بازجویی فاقد شفافیت و  بدون کسب مجوز انجام شده و افراد دخیل در فرآیند بازجویی، مسئول مرگ این روزنامه نگار خواهند بود.

یکی از این افراد آگاه تصدیق کرد که این گزارش همچنان در دست تهیه است و هشدار داد که جزئیات ممکن است تغییر کنند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست آمریکا چندی پیش (دوم اکتبر سال جاری میلادی) به همراه نامزد ترکیه ‌ای خود «خدیجه چنگیز» برای انجام امور مربوط به ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و پس از آن ناپدید شد!

مقامات ترکیه ای معتقدند که وی در داخل کنسولگری به قتل رسیده و جسد وی پس از تکه تکه شدن به خارج از کنسولگری منتقل شده است.

نظر شما