شناسهٔ خبر: 28780748 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

معاون وزیر صنعت:

یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع کوچک ابلاغ شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اختصاص یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع کوچک گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ با نرخ بازپرداخت ۱۰ درصد به مبلغ ۳۴ هزار میلیارد تومان نیز برای حمایت از صنایع کشور تصویب و ابلاغ شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: صادق نجفی عصر امروز در بازدید از شهرک صنعتی رازی شهرضا با بیان اینکه توجه به شهرک‌های صنعتی تخصصی یک رویکرد در کشور‌های پیشرفته بوده و می‌تواند نقش مهمی در هم افزایی واحد‌های تولیدی ایفا کند، اظهارداشت: توجه به ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی مورد توجه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده و در این راستا حمایت‌های لازم را به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۳ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل داده که این صنایع نقش تعیین کننده‌ای در صنعت کشور برعهده دارند، گفت: در حال حاضر ۸۴ هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می‌کنند که افزایش سهم صادرات آن‌ها در توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه شرایط صادرات برای واحد‌های تولیدی در کشور مهیا شده و دولت به دنبال کاهش فشار بر تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با هدف رونق اقتصاد ملی است، گفت: با برنامه‌ریزی درست می‌توان محصولات واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط را به سمت بازار‌های هدف هدایت کرد.

وی با اشاره به اختصاص یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از صنایع کوچک در کشور اظهارداشت: تسهیلات تبصره ۱۸ با نرخ بازپرداخت ۱۰ درصد به مبلغ ۳۴ هزار میلیارد تومان نیز برای حمایت از صنایع کشور تصویب و ابلاغ شده است.

نجفی با بیان اینکه افزایش مساحت شهرک رازی شهرضا به بیش از هزار هکتار یکی از مهمترین دستاورد‌های صنعتی در استان اصفهان بوده است، تصریح کرد: مسئولان شرکت شهرک‌های استان اصفهان باید پیگیر طرح تبدیل شهرک رازی شهرضا به شهر صنعتی که به تصویب رسیده است، باشند.

وی با بیان اینکه ۳ میلیارد مترمکعب از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب آب مصرفی در کشور، در بخش صنعت استفاده می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر بیشتر نقاط کشور با مشکل کم آبی روبه‌رو هستند که استان اصفهان هم در این میان مستثنی نیست و صنعت را در این استان با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اجرای طرح‌هایی برای برطرف شدن مشکل آب در صنعت استان اصفهان، تصریح کرد: طرح انتقال پساب فاضلاب تصفیه شده شهرضا به شهرک صنعتی رازی با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰ میلیارد تومان یکی از این طرح‌های است.

وی با بیان اینکه دولت وعده نوسازی ۲۴۰ هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در سراسر کشور را داده بود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این وزارت خانه برای تحقق اهداف دولت در سال ۹۷ در این زمینه حمایت از تولید و افزایش استفاده از موتورسیلکت‌های برقی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه علاوه بر دولت شهرداری‌های کلان شهر‌ها از جمله اصفهان به دنبال حمایت از این صنایع هستند، خاطر نشان کرد: دولت عوارض واردات قطعات این موتور‌ها را کاهش داده است.

نظر شما