شناسهٔ خبر: 28780535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد

پیشرفت همگان با سرمایه‌گذاری بر رفاه زنان روستایی

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی زنان روستایی، ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با ۲۳ مهر ماه جاری گفت: با سرمایه‌گذاری بر رفاه زنان روستایی باعث پیشرفت همگان می‌شویم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره تاکید کرد: توانمندسازی زنان و دختران روستایی امری ضروری برای ساختن آینده‌ای موفق، عادلانه، صلح‌آمیز برای همگان در سیاره‌ای سالم به شمار می‌آید. این امر برای تضمین شغل شرافتمندانه برای همه، تحقق برابر جنسیتی، ریشه کن کردن فقر و گرسنگی و اقدام برای اقلیم ضروری است. هنوز هم زنان و دختران روستایی به شکل نامتناسبی تحت تاثیر فقر، نابرابری جنسیتی، محرومیت و تاثیرات تغییرات اقلیمی هستند.

وی افزود: در این روز بین‌المللی زنان روستایی، همه کشور‌ها را فرا می‌خوانم تا به منظور تحقق حقوق بشر کامل زنان و دختران روستایی اقدام نمایند. این حقوق شامل حقوق اساسی آنان شامل حق بر مالکیت زمین و امنیت برخورداری از آن، تغذیه و مصرف مواد مغذی کافی، زندگی عاری از هر گونه خشونت، تبعیض جنسیتی و عمل زیان‌آور، بهره‌وری از بالاترین معیار سلامتی شامل سلامت جنسی و بهداشت باروری و همچنین دسترسی به آموزش ارزان و باکیفیت در تمام طول عمر خود.

بنابر گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، گوترش متذکر شد: دستیابی به این مهم، نیازمند سرمایه‌گذاری، اصلاحات حقوقی و سیاسی و شرکت دادن زنان روستایی در تصمیمات تاثیرگذار بر زندگی‌شان است. با سرمایه‌گذاری بر رفاه، معیشت و انعطاف‌پذیری زنان و دختران روستایی باعث پیشرفت همگان می‌شویم.

نظر شما