شناسهٔ خبر: 28780447 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ملی‌پوش فوتبال بانوان: می‌خواهیم ثابت کنیم خوب و قوی هستیم

بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان گفت: قبلا که اردو برگزار نمی‌شد دائم می‌گفتیم چرا اردو نیست، الان که فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند می‌خواهیم ثابت کنیم اگر اردو برگزار شود ما هم خوب و قوی هستیم.

صاحب‌خبر -

سارا قمی ملی پوش فوتبال بانوان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری اردوهای تیم‌های ملی گفت: حدود دو سال پیش از رنکینگ فیفا خارج شدیم که با شرکت در رقابت‌های ویتنام باز هم به رنکینگ برگشتیم. بعد از آن با یک وقفه دو ماهه اردوهایمان را به شکل مرتب برگزار کردیم و الان هم در حال آماده سازی برای حضور در مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستیم که ۱۳ آبان ماه اعزام می‌شویم.

او در ادامه به وضعیت تیم ملی فوتبال بانوان اشاره و بیان کرد: مربیان تلاش می‌کنند تا مسائل فنی را به ما آموزش دهند و خوشبختانه از این نظر خیلی آماده هستیم. امیدوارم بتوانیم از مسابقات دست پر برگردیم. خودم هم وضعیت خوبی دارم، چند ماه است که در تیم باشگاهی‌ام تمرینات سختی را انجام می‌دهم و در کنارش تمرینات تیم ملی را دنبال می‌کنم.

ملی پوش فوتبال ایران در مورد انگیزه بازیکنان پیش از اعزام به رقابت‌ها گفت: حدود ۹۰ درصد بازیکنان تیم بین ۲۰ تا ۲۴ سال هستند و انگیزه خیلی زیادی دارند. چون قبلا که اردو برگزار نمی‌شد دائم می‌گفتیم چرا اردو نیست،  الان که فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند می‌خواهیم ثابت کنیم اگر اردو برگزار شود ما هم خوب و قوی هستیم.

او در پاسخ به این سوال که جوانگرایی انجام شده در تیم ملی در مسابقات مشکل ساز نخواهد بود و اتفاق خوبی است یا خیر؟  اظهار کرد: اعتقاد دارم اتفاق خوبی است چون درکنار این جوانان باانگیزه ما هم حضور داریم تا از تجربه‌مان استفاده کنند.

قمی عملکرد تیم ایران در مقدماتی المپیک را اینگونه پیش بینی کرد: به بالا رفتن از گروهمان خوشبین هستیم و همه فکرمان هم  این است که به عنوان سرگروه  به دور بعد صعود کنیم.

او در پاسخ به این سوال که نقطعه ضعف فوتبال بانوان که باید به آن رسیدگی شود چیست؟ گفت:بزرگترین مشکل پخش ضعیف رسانه ای ورزش بانوان است که باعث می‌شود اسپانسرها به این بخش وارد نشوند.  همین جذب نشدن اسیپانسرها مشکلات مالی زیادی را برای فوتبال بانوان به وجود آورده است. باشگاه‌ها قرارداد می‌بندند اما مطالبات بازیکنان را پرداخت نمی‌کنند. مثلا بازیکن ۸ ماه در لیگ کار می‌کند اما به پولش نمی‌رسد که با این وضع اقتصادی کار کردن برایش سخت است. البته شنیدیم که لیگ فوتبال هم مثل فوتسال پخش رادیویی می‌شود اما از آنجایی که در این چند سال حرف زیاد بوده تا زمانی که این اتفاق نیفتد باور نمی‌کنیم.

این بازیکن در ادامه به سطح فنی فوتبال بانوان اشاره و بیان کرد:  در مقایسه با سال‌های قبل خیلی پیشرفت کردیم از طرفی با ورود بازیکنان تیم‌های پایه به لیگ که در طول سال در اردو حضور داشتند و حمایت شدند، لیگ قوی تری خواهیم داشت. یعنی در فوتبال بانوان  بازیکن سازی در حال انجام شدن است.

قمی در مورد نبود لیگ تیم‌های پایه در ایران گفت:  در بخش پایه هر سال چندین فستیوال در سطح کشور برگزار می‌شود و هر استانی در این فستیوال‌ها تیم دارد. مربی‌ها یا از نزدیک شاهد بازی بازیکنان پایه هستند یا فیلم بازی‌هایشان را می‌بینند و بعید می‌دانم استعدادی ناشناخته بماند شاید یک در هزار چنین اتفاقی بیفتد. حتی فوتسالیت‌هایی بودند که استعداد فوتبالی داشتند و به اردوهای پایه و بزرگسال دعوت شدند.

ملی پوش فوتبال بانوان در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال بانوان نیاز به سرمربی خارجی دارد؟ اظهار کرد: در سطح بزرگسال مربیان خوبی داریم و با توجه به بضاعت فدراسیون  استفاده از مربیان ایرانی بهتر است.

قمی در پایان به حس خود از حضور مجدد در تیم ملی برای شرکت در مسابقات رسمی بین المللی و جهانی اشاره کرد و گفت:  خیلی خوشحال هستم. بازیکن در لیگ تلاش می‌کند تابه تیم ملی برسد.  همه جذابیت لیگ هم علاوه بر جنگیدن تیم‌ها برای قهرمانی، امیدواری آنها برای حضور در تیم ملی است خوشبختانه مسابقات مقدماتی المپیک پیش رو است و با حضور تیم ملی ایران در این رقابت‌ها تلاشی که بازیکنان در لیگ انجام دادند نتیجه می‌دهد.

دور اول مرحله مقدماتی رقابتهای المپیک فوتبال بانوان ۲۰۲۰ توکیو از ۸ تا ۱۳ نوامبر (۱۷ تا ۲۲ آبان ماه) در چهار گروه برگزار می شود و تیم ملی فوتبال بانوان ایران در گروه B با تیم های هنگ کنگ، امارات و لبنان همگروه است.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات گروه B به میزبانی تایلند در ورزشگاه IPE شهر چونبوری برگزار می‌شود.

برنامه زمانبندی رقابتهای گروه B به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۷ آبان

ایران- لبنان  ساعت ۱۴:۳۰

هنگ کنگ- امارات ساعت ۱۸:۳۰

یکشنبه ۲۰ آبان

لبنان- هنگ کنگ  ساعت ۱۴:۳۰

ایران- امارات ساعت ۱۸:۳۰

سه شنبه ۲۲ آبانماه

ایران- هنگ کنگ  ساعت ۱۴:۳۰

امارات- لبنان  ساعت ۱۸:۳۰

 از هر گروه دو تیم به مرحله دوم این رقابتها که فروردین ماه ۹۸  برگزار می شود، صعود می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما