شناسهٔ خبر: 28780007 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مودریچ: فوتبال ورزشی است که با مغز بازی می شود؛ دوست داشتم در کنار زیدان بازی کنم

روزبه جاریانی

ستاره کروات در مورد مسائل گوناگونی از جمله رونالدو صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری- لوکا مودریچ برنده جایزه بهترین بازیکن سال 2018 فیفا شد. او به مقام دوم جام جهانی نیز رسید و هم اکنون جزو بهترین های تاریخ فوتبال است. وی مصاحبه ای در زمینه های مختلف انجام داده است.

وی در مصاحبه های فرانس فوتبال، در مورد توپ طلا نیز صحبت کرده است.

تیم هایی در فوتبال وجود دارند که ثابت کرده اند، می توان هم خوب بازی کرد و هم برنده شد. راه های مختلفی برای درک فوتبال وجود دارد اما من معتقدم می شود این دو را با هم ترکیب کرد. امروزه که کار بدنسازی بازیکنان بهتر از هر زمانی است، همچنان فرصت برای رشد تکنیکی وجود دارد. فوتبال ورزشی است که با مغز بازی می شود. شما می توانید هر چقدر دوست دارید از قدرت فیزیکی در فوتبال استفاده کنید اما چیزی به نام هوش فوتبالی وجود دارد و قدرت بدنی هیچگاه جای هوش را نمی گیرد.

وی در پاسخ به اینکه دوست دارد با کدام بازیکن هم تیمی باشد(گذشته و حال)، گفت:

اول از همه دوست دارم با بوبان هم تیمی باشم. او الگوی من در فوتبال کرواسی است. سپس با زیدان. خوشبختانه توفیق کار با او را داشته ام. گاهی او در تمرینات با ما بازی می کرد و دیدن نوع حرکت و تکنیک او در زمین فوق العاده بود. و نفر سوم هم رونالدو نازاریو است.

وی در مورد کریستیانو رونالدو هم صحبت کرد.

من آدم خجالتی و تو داری هستم و زیاد از توجه زیاد رسانه ها خوشم نمی آید. بنابراین زیاد دوست ندارم وارد بازی های رسانه ای شوم و محیط اطرافم را همینگونه که هست دوست دارم. قطعا رونالدو در سطح دیگری از بازی فوتبال قرار دارد و توجه رسانه ها به او کاملا قابل درک است. من به شخصه اما سادگی را ترجیح می دهم. وقتی شایعات در مورد جدایی رونالدو بالا گرفت ما در رختکن بر این موضوع شرط می بستیم و تقریبا همه باور داشتیم که او می ماند اما هر کس خودش زندگی اش را انتخاب می کند.

او در مورد ام باپه نیز صحبت هایی را مطرح کرده است.

بی شک او یک استعداد خارق العاده است، هر چند تاکنون نیز این استعدادش را نشان داده است. او خیلی خاص است. به یاد دارم روزی سوباسیچ، هم تیمی من در کرواسی در مورد او گفت:" یک بازیکن جوان در موناکو حضور دارد. باید او را ببینی. قطعا روزی جزو بهترین بازیکنان دنیا خواهد شد." ما قبلا وقتی او مشهور نبود در موردش حرف زده بودیم. من مطمئنم که کیلیان بیش از این پیشرفت خواهد کرد.

لوکا در مورد توپ طلا و برنده آن نیز صحبت کرد. وی بر این باور است که گریزمان جلوتر از ام باپه و واران شایسته بردن توپ طلا است.

من دوست ندارم اینگونه صحبت کنم که بگویم "من شایسته بردن توپ طلا هستم." این مهم است که در چنین شرایطی باشم و سال 2018 قطعا بهترین سال دوران بازیگری من بوده است و تنها هدفم ادامه دادن این روند است. نمی توان گفت من باید این جایزه را ببرم. این در دست کارشناسان و رای آن ها است.

 

نظر شما