شناسهٔ خبر: 28779646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

روزنامه صهیونیستی هاآرتض:

ارتش علاقه ای به جنگ با غزه نداشته و حامی راه حل سیاسی است

روزنامه صهیونیستی هاآرتض در گزارشی اعلام کرد ارتش اسرائیل به جنگ با غزه تمایل نداشته و با قدرت از راه حل های سیاسی برای پایان یافتن درگیری های کنونی با غزه حمایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب نیوز، روزنامه صهیونیستی هاآرتض اعلام کرد ارتش اسرائیل علاقه ای به آغاز عملیات نظامی چهارم در غزه در 10 سال گذشته و از تلاش های در حال انجام برای دستیابی به حل و فصل سیاسی مسائل با این منطقه حمایت می کند.

 

این روزنامه افزود: بحران انسانی موجود در غزه ارتش را برای انجام هر گونه عملیات نظامی در برابر جامعه بین الملل محدود خواهد کرد و از این جهت از مذاکرات برای حل و فصل مسائل حمایت می کند.

 

در همین باره یوفال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: آغاز جنگی جدید در نوار غزه تنها به نفع ابومازن خواهد بود.

 

هاآرتض به نقل از این وزیر صهیونیست اعلام کرد: ابومازن با تاکید بر گزینه تحریم حماس و اسرائیل را به سوی جنگ سوق می دهد.

 

 

وی افزود: ما نسبت به کسانی که در رام الله نشسته و کار شکنی می کنند اهمال کاری می کنیم و نمی خواهیم با آنها کار کنیم، جنگ ها فقط مساله ای نظامی نیست و ما باید به تصویر کاملی از آن نگاه کنیم، امروز مانند گذشته نیست و ما به دنبال جنگ نیستیم.

 

اشتاینتس با اشاره به فرسایش بازدارندگی اسرائیل تاکید کرد: بازدارندگی هنوز وجود دارد و دلیل آن کشته شدن 200 فلسطینی در ماه های گذشته و شلیک نشدن موشک به سوی بئر السبع است.

 

یسرائیل کاتس وزیر حمل و نقل و اطلاع رسانی و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل و حماس در آستانه جنگ بوده و تنها ابومازن از این جنگ بهره مند خواهد شد.

 

روزنامه معاریو به نقل از وی اعلام کرد: اسرائیل فرصت مناسبی برای اتمام تظاهرات در مرزها به حماس داده است و این تلاشی برای عدم آغاز جنگی جدید در غزه است.

 

 

کاتس ادامه داد: ظاهراً اسرائیل و حماس به جنگ نزدیک می شوند و ابومازن برای آغاز آن تلاش می کند چرا که وی تنها کسی است که از آن استفاده می کند و اسرائیل نسبت به تلاش های وی برای تاثیر گذاری بر امور بی توجهی می کند.

 

کاتس افزود: ما آزادی ارتش برای اقدام در غزه را محدود نمی کنیم و توان بازدارندگی اسرائیل در قبال حماس موفقیت آمیز بوده اما با توجه به تنش های موجود در جبهه شمالی به دنبال آغاز جنگی جدید نیستیم.

 

اظهارات این دو وزیر صهیونیست پس از تهدیدات روز گذشته نتانیاهو و لیبرمن برای آغاز جنگی جدید علیه غزه انجام شده است.

 

نتانیاهو و لیبرمن روز گذشته نسبت به آغاز جنگی جدید در غزه به بهانه ادامه راهپیمایی های بازگشت و رفع محاصره در شرق غزه تهدید کردند و لیبرمن این راهپیمایی ها را سلاحی استراتژیک برای حماس توصیف کرد.

 

 

نتانیاهو پس از پایان نشست دولت گفت: ما به عملیات علیه غزه و وارد نمودن ضربات سنگین به حماس نزدیک می شویم.

 

لیبرمن در مصاحبه با روزنامه یدیعوت آحرونوت مدعی شد مدعی شد دولت به دنبال استفاده از همه گزینه ها با نوار غزه است و اوضاع به سوی وارد کردن ضربات سنگین به غزه پیش می رود.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما