شناسهٔ خبر: 28778910 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گفت‌وگو با داور بین‌المللی فوتسال در المپیک جوانان؛

گلاره ناظمی: فیفا از قضاوت‌های من راضی است

داور بین‌المللی فوتسال در المپیک جوانان با امید به این که نامش در میان داوران دیدارهای رده‌بندی و فینال باشد، می گوید: همه داورانی که اینجا هستند، قضاوت‌های خوبی داشته‌اند و حقیقتاً رقابت بسیار سنگین است.

صاحب‌خبر -
سومین دوره المپیک جوانان در آرژانتین در حال برگزاری است و ایران علاوه بر ورزشکاران در رشته‌های مختلف، یک نماینده ویژه هم در بوینس آیرس دارد. مسابقات فوتسال در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود و تیم ملی فوتسال جوانان پسر ایران در مرحله گروهی این مسابقات حذف شد اما چشم علاقه‌مندان ورزش به هنرنمایی یک داور بانو از کشورمان است. گلاره ناظمی، داور بین‌المللی فوتسال است که تاکنون 4 بازی المپیک جوانان را قضاوت کرده است. البته مراحل ابتدایی مسابقات به پایان رسیده و مسابقات رده‌بندی و فینال باقی مانده است. این داور بانو امیدوار است قضاوت یکی از این دو مسابقه به او واگذار شود.
گلاره ناظمی درخصوص قضاوت در مسابقات فوتسال المپیک جوانان به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «در اولین مسابقه که مسابقه افتتاحیه المپیک جوانان بود، دیدار کامرون و جمهوری دومینیکن را قضاوت کردم و پس از آن هم در 3 بازی دیگر به عنوان داور اول قضاوت کردم و در دو بازی دیگر هم به عنوان داور سوم و وقت نگهدار حضور داشتم. از روزی که ابلاغ مسابقات به دستم رسید، می‌دانستم که به یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات جهان دعوت شدم. هر 24 داور خانم و آقایی که در اینجا حضور دارند جزو بهترین‌های قاره خودشان هستند. این مسابقات زیر نظر فیفا برگزار می‌شود و کیفیت بالایی دارد.»
عصر فردا (چهارشنبه) اسامی داوران دیدارهای رده‌بندی و فینال فوتسال المپیک اعلام می‌شود و ناظمی امید دارد که نامش در میان داوران باشد: «همه داورانی که اینجا هستند، قضاوت‌های خوبی داشته‌اند و حقیقتاً رقابت بسیار سنگین است. فیفا پس از برگزاری مسابقات، به داوران نمره می‌دهد و من نمرات بالایی از قضاوت‌هایم گرفتم و این موضوع نشان می‌دهد که فیفا هم از قضاوت‌های من راضی است. این موضوع نشان می‌دهد که شانس قضاوت در مسابقه فینال یا رده‌بندی را دارم.»
ناظمی که یکی از 2 داور آسیایی حاضر در المپیک جوانان است، می‌افزاید: «پیش از این در مسابقات آسیایی، مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان، جام ملت‌های آسیا در تایلند و مسابقات دانشجویان جهان قضاوت کردم و در مسابقات دانشجویان جهان در بخش آقایان هم قضاوت کردم و تجربه قضاوت در بازی‌های آقایان را دارم قضاوت برای آقایان سخت‌تر است.»
او در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که « فغانی بانوان نیستم»! ناظمی درخصوص این موضوع اینگونه واکنش نشان می‌دهد: «من هیچ جا این جمله را نگفتم و واقعاً تعجب می‌کنم که این نقل قول از من در رسانه‌ها منتشر شده. فغانی باعث افتخارمان است و نه تنها ما ایرانی‌ها بلکه تمام دنیا به او احترام می‌گذارند. من هم به او افتخار می‌کنم و او باعث سربلندی جامعه داوری‌مان است. اصلاً چنین صحبتی نداشتم و از این مقایسه خیلی هم خوشحال می‌شوم و باعث افتخارم است.»
ناظمی دلایل پیشرفتش را اینگونه توضیح می‌دهد: «ایران یکی از قطب‌های فوتسال جهان محسوب می‌شود و علاوه بر این فوتسال بانوان هم در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته و قهرمان آسیا است به این دلیل همکارانم در اینجا می‌گویند شما در ایران بازی بازیکنانی را قضاوت می‌کنید که در آسیا و جهان مطرح هستند. این مسأله کمک زیادی برای پیشرفت ما کرده است و از سویی فیفا نظر مثبتی روی داوران ایرانی دارد.»/ روزنامه ایران

کلمات کلیدی

گلاره ناظمی

داور بین‌المللی

فیفا

نظر شما