شناسهٔ خبر: 28778288 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تاکيد چاووش اوغلو بر لزوم همکاري عربستان در پرونده خاشقجي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - وزير امور خارجه ترکيه اعلام کرد، آنکارا منتظر همکاري رياض در پرونده «جمال خاشقجي» Jamal Khashoggi روزنامه‌نگار مفقود شده واشنگتن‌ پست در استانبول است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري آناتولي، «مولود چاووش‌اوغلو» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سفارت ترکيه در لندن گفت، تحقيقات در زمينه ناپديد شدن «جمال خاشقجي» عميق تر مي شود و اين درحالي است که همکاري عربستان درباره اين پرونده کمتر از آنچه که بايد باشد، است.
وزير خارجه ترکيه افزود، يافته‌هاي تحقيقات آنکارا مي‌تواند در اختيار يک کار گروه مشترک قرار گيرد زيرا خاشقجي يک تبعه سعودي بود وعربستان بايد با دادستاني ترکيه همکاري و شرايط براي دسترسي کارشناسان به کنسولگري اين کشور در استانبول را فراهم کند.
چاووش اوغلو تصريح کرد، توجه مردم جهان به اين پرونده جلب شده است بنابراين حقيقت درباره سرنوشت روزنامه نگار واشنگتن پست بايد آشکار شود.
اين روزنامه‌نگار 59 ساله که مطالب انتقادي شديداللحني عليه سياست‌هاي بن سلمان در روزنامه آمريکايي واشنگتن پست منتشر مي‌کرد، ساختمان کنسولگري عربستان در استانبول را ترک کرده است.
اين در حالي است که مسئولان پليس ترکيه مي‌گويند، اين روزنامه‌نگار سعودي در کنسولگري عربستان در استانبول کشته شده است.
جمال خاشقچي روز سه شنبه (2 اکتبر)، پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد.
رسانه ها پيش از اين گزارش دادند، جسد خاشقچي مُثله و با آثار فراوان شکنجه در استانبول پيدا شده است.
نام خاشقچي در فهرست افراد بازداشتي و تحت تعقيب رژيم آل سعود قرار داشت و وي از بيم بازداشت، در خارج از عربستان زندگي مي کرد.
135/110
کليدواژه عربستان جمال خاشقجي چاووش اوغلو

نظر شما