شناسهٔ خبر: 28778072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دو کره راه های ارتباطی ریلی و جاده ای شان را احیا می کنند

مقامات دو کشور کره جنوبی و کره شمالی روز دوشنبه توافق کردند راه های ارتباطی جاده ای و ریلی میان دو طرف را برقرار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از رويترز، مقامات دو کشور کره جنوبی و کره شمالی روز دوشنبه توافق کردند راه های ارتباطی جاده ای و ریلی میان دو طرف را برقرار کنند.
بر اساس اين گزارش، این توافق در چارچوب برنامه عادی سازی روابط دو کشور بعد از وعده برچیدن برنامه هسته ای پیونگ یانگ صورت می پذیرد.

توافق در پانمونجوم منطقه غیرنظامی شده حایل میان دو کشور، یک ماه بعد از سومین نشست رئیس جمهور کره جنوبی با رهبر کره شمالی، منعقد شده است. قرار است مراسم رسمی آغاز به کار طرح مورد توافق در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر برگزار شد. ارتباط جاده ای و ریلی دو کره از زمان پایان جنگ کره در سال 1953 قطع شده است.
رویترز افزود: دو طرف همچنین توافق کردند اواخر نوامبر برای گفتگو درباره نامزدی مشترک دو کره برای بازی های المپیک 2032 و از سرگیری تماس میان اعضای خانواده های جدا شده بعد از جنگ، گردهم آیند.
همچنین اعضای ستادهای مشترک دو کشور قرار است در آینده نزدیک برای تصمیم گیری درباره چگونگی اجرای توافق نظامی منعقد شده در ماه گذشته با هم ملاقات کنند. در این دیدار درباره مواردی چون تشکیل مجدد کمیسیون دفاعی مشترک، توقف رزمایش ها، ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مرز دو کشور و مین زدایی در مناطق غیرنظامی شده تصمیم گیری می شود.
­

نظر شما