شناسهٔ خبر: 28778052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

صداقت:

هنوز حق قرآن را ادا نكردیم/ تلاوت قرآن به یك برنامه مستمر تبدیل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علی‌رغم اینكه به بركت انقلاب اسلامی برنامه‌های قرآنی متعددی در جامعه اسلامی ما اجرا می‌شود اما هنوز حق قرآن ادا نشده است و هنوز نتوانستیم در شناسایی و شناساندن قرآن آن‌گونه كه باید تلاش كنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی صداقت، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دوشنبه، 23 مهر در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن ندسا گفت:‌ تلاوت قرآن و انس با قرآن و برخورداری از معنویت در پرتو قرآن از جمله سفارشات پیامبر(ص) و تمام اهل بیت(ع) است.
وی با اشاره به آیه 29 سوره ص افزود: برای شناخت قرآن بهترین وسیله مراجعه به خود قرآن كریم است. خداوند در توصیف قرآن آیات متعددی را فرموده است.
صداقت با بیان اینكه ما در مرحله شناخت قرآن هنوز گام‌های بیشتری باید برداریم، گفت:‌ در جامعه شیعی به عنوان یك جامعه قرآنی باید میزان ارتباط با قرآن و انس با آن و عمل به آموزه‌های آن زیاد باشد و علی‌رغم اینكه به بركت انقلاب اسلامی برنامه‌های قرآنی متعددی در جامعه اسلامی ما اجرا می‌شود و محافل قرآنی برگزار می‌شود اما هنوز حق قرآن ادا نشده است و هنوز نتوانستیم در شناسایی و شناساندن قرآن آن‌گونه كه باید تلاش كنیم.
وی با تأكید بر اینكه باید تلاش بیشتری برای گسترش فعالیت‌های قرآنی انجام دهیم، گفت: خداوند در آیات قرآن تأكید می‌كند كه این كتاب مباركی است و بركت دارد و باید از بركات وجودی آن استفاده كنیم و بهره ببریم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأكید كرد: میزان انس و الفت و ارتباط با قرآن در جامعه اسلامی باید بسیار بیشتر از این‌ها باشد مخصوصاً برای نیروهای مسلح یكی از توصیه‌های مقام معظم رهبری ارتقای معنویت است.
صداقت با اشاره به آیه 20 سوره مزمل گفت: خداوند در این آیه تأكید می‌كند كه هر چقدر می‌توانید قرآن بخوانید و در سیره ائمه هدی نیز این‌گونه بوده است و سفارش فراوان شده است كه هر روز تلاوت قرآن داشته باشیم.
وی با تأكید بر اینكه تلاوت قرآن باید یك برنامه مستمر و دائمی در زندگی ما باشد، گفت: باید بیش از این‌ها در ترویج قرآن كریم تلاش كنیم و توقع نیز بیش از این‌هاست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه شعار راه شناخت و معرفت به قرآن بسیار زیاد است و ما اكنون در مراحل ابتدایی هستیم و باید گام‌های بیشتری برداریم، گفت: این كتاب برای تدبر، تفكر و درس گرفتن است و چه بسا یك آیه قرآن سرنوشت یك جامعه را تغییر می‌دهد.
وی با تصریح اینكه استفاده از قرآن و بركات آن بسیار می‌تواند اثربخش و راهگشا در جامعه اسلامی باشد، گفت: اگر به دنبال ارتقای معنویت هستیم راه آن انس با قرآن است.
انتهای پیام

نظر شما