شناسهٔ خبر: 28776138 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کم افتخار اما چغر؛

آنچه درباره تیم ملی بولیوی باید بدانید؛ تیمی با دو بازیکن از سطح ۲ چین و عربستان!

حریف تیم ملی کشورمان در دیدار دوستانه این هفته در قاره خودش کم افتخار و بیشتر اوقات بازنده است و با همه تیم های سرشناس آسیایی بازی کرده است.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق - تیم فوتبال بولیوی از ساعت ۱۹:۳۰ روز سه شنبه ۲۴ مهر در دیداری دوستانه و در استادیوم آزادی مقابل تیم ملی ایران به میدان خواهد رفت.

این تیم با سرمربیگری "سزار فاریاس" در سال ۲۰۱۸ هفت دیدار دوستانه برگزار کرده و مصافش با تیم ملی کشورمان هشتمین مسابقه دوستانه اش به شمار می رود. مروری بر کارنامه فوتبالی این تیم مشخص می کند تیم ملی کشورمان سه شنبه این هفته با چه تیمی دیدار خواهد داشت.

این تیم با تیم های کره جنوبی شمالی، عربستان و ژاپن هم پیش از این دیدار کرده و به نظر می رسد دیدار با تیم های قاره کهن را مناسب می دانند.

در همین رابطه بخوانید:

کارنامه تیم ملی بولیوی مقابل آسیایی‌ها/ اولین دیدار شاگردان کی‌روش با تیم ۵۸ دنیا +عکس

نکته خاص بولیوی مقابل تیم های آسیایی‌

در ادامه کارنامه تیم ملی بولیوی در سال ۲۰۱۸ را مرور می کنیم:

**خوب گل می خورد

این تیم تاکنون یک برد، ۳ تساوی و ۳ باخت را در این دیدارها تجربه کرده که تازه ترین مسابقه اش روز شنبه هفته جاری مقابل میانمار بود که با نتیجه ۰-۳ برنده شد. بولیوی در این ۷ بازی ۷ گل به ثمر رسانده ولی در عوض ۱۲ بار هم دروازه اش باز شده است!

**حریفان ۲۰۱۸ بولیوی پیش از ایران!

بولیوی در سال ۲۰۱۸ به ترتیب با تیم های ملی کره جنوبی، عربستان، صربستان، آمریکا، کوراسائو(۲ بار) و میانمار دیدار داشته است.

**۱۳ ماه بود نمی برد!

آخرین برد بولیوی در مسابقات رسمی و غیر رسمی پیش از پیروزی ۳ بر صفری که شنبه ۲۱ مهرماه مقابل تیم ملی میانمار بدست آورده ۱۳ ماه پیش در دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ رقم خورد؛ دیداری که در بولیوی برگزار شد و تیم ملی شیلی مقابل این تیم شکست خورد و شانس صعود به جام جهانی را از دست داد!

**به پلی آف جام جهانی هم نرسید!

تیم ملی بولیوی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه ۱۰ تیمی نهم شد ولی توانست در لاپاز پایتخت بولیوی تیم ملی آرژانتین را شکست بدهد و تا حدودی صعود این تیم سرشناس را به خطر بیندازد.

**قهرمان ۵۵ سال پیش!

تنها افتخار تیم ملی بولیوی تاکنون به یک دوره قهرمانی در ۵۵ سال پیش در مسابقات کوپاآمه ریکا در سال ۱۹۶۳ برمی گردد و پس از آن هرگز عنوان مهمی در قاره آمریکای جنوبی بدست نیاورده است.

**۲۲سال دور از جام جهانی!

این تیم در ادوار گذشته جام جهانی در سه دوره به مرحله نهایی رقابتها راه پیدا کرده است. ۱۹۳۰ جام جهانی اروگوئه، ۱۹۵۰ جام جهانی برزیل و ۱۹۹۴ جام جهانی آمریکا. این تیم ۲۲ سال است که به این مسابقات راه پیدا نکرده است!

**فاصله ۲۵ رده ای با ایران!

بولیوی در رنکینگ جهانی فیفا رده پنجاه و هشتم را از آن خود کرده و این در حالی است که تیم ملی فوتبال کشورمان رده سی و سوم را در اختیار دارد.

**چهره سرشناس ندارد!

بولیوی بازیکن سرشناسی که در لیگ های معتبر اروپا بازی کند ندارد و شاید معروف ترین بازیکن این کشور "کارلوس لامپه" دروازه بان تیم فوتبال "بوکاجونیورز" باشد. همچنین "مارسلو مورنه" ۳۱ ساله در دسته یک چین در تیم "ووهان زال" توپ می زند. "گیلبرت آلوارز" نیز در تیم "الحزم عربستان" در لیگ یک عربستان فوتبال بازی می کند در لیگی به نام محمد بن سلمان!

نظر شما