شناسهٔ خبر: 28775316 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

نظری : همه شهرهایمان را دوستدار کودک خواهیم ساخت

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان این که همه شهرهایمان را دوستدار کودک خواهیم ساخت؛ به عزم جدی دفاتر امور بانوان و خانواده ی استانداری ها در سراسر کشور درخصوص تلاش برای تجهیز و توسعه اتاق های مادر و کودک در مراکز پر تردد و عمومی زیست شهری همچون فرودگاه ها و پایانه های مسافری اشاره کرد.

صاحب‌خبر - گرامیداشت هفته کودک در شهر دوستدار کودکِ اصفهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فریبا نظری پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در گرامیداشت هفته کودک در شهر دوستدار کودکِ اصفهان، ضمن بیان اهمیت توجه به هفته کودک و گرامیداشت آن گفت: با تدوین و تصویب طرح های توسعه اتاق های مادر و کودک و نیز توسعه و ارتقای کیفی انواع فضای بازی کودکان در کارگروه بانوان و خانواده استانداری اصفهان، برنامه های گرامیداشت هفته کودک در شهر دوستدار کودک اصفهان، آغاز شد.
وی افزود: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، تشکیل مرکز و ساختار شهر دوستدار کودک، اجرای مقدمات برگزاری اولین سمینار آموزشی ملی شهر دوستدار کودک در دی ماه سال جاری با حضور شهرداران کلان شهرها و نیز اجرای طرح گردشگری کودکانه مارکوپولو در اصفهان؛ از دیگر رویداد های این هفته در این شهر بوده است.
نظری اشاره کرد: در بهمن ماه 1395، ضمن سفر رئیس یونسیف به شهر اصفهان و بررسی طرح ها و فعالیت‌های شهرداری در زمینه حقوق شهروندی کودکان و ارزیابی مثبت از طرح های در دست اجرا همچون مبلمان شهری و امکانات موجود این شهر برای کودکان و نیز برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، شهر اصفهان از سوی یونیسف به عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شد.
مشاور وزیر کشور افزود: عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای ایجاد شهر دوستدار کودک، اعتبار بین‌المللی و کلان شهر بودن اصفهان و در نهایت نظر مثبت در ارزیابی یونیسف را می توان از دیگر عوامل این انتخاب برشمرد.
نظری با بیان این شعار که همه شهرهایمان را دوستدار کودک خواهیم ساخت؛ به عزم جدی دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری ها در سراسر کشور درخصوص تلاش برای تجهیز و توسعه اتاق های مادر و کودک در مراکز پر تردد و عمومی زیست شهری همچون فرودگاه ها و پایانه های مسافری با همکاری دستگاه های اجرایی مربوط به این موضوع ، اشاره کرد.
 وی همچنین از توجه و همراهی استاندار اصفهان و مجموعه همکاران و مدیران استانداری به خصوص، حسن مدیریت و تدبیر مدیر کل امور بانوان و خانواده این استان در نگاه ویژه به حوزه کودکان و عمل در این راستا؛ قدردانی کرد.

نظر شما