شناسهٔ خبر: 28774766 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فناوری و نوآوری | لینک خبر

دکتر ستاری اعلام کرد: اختصاص بخشی از درآمدهای شرکت‌های دانش‌بنیان به دانشگاه‌ها

صاحب‌خبر -

دکتر سورنا ستاری در مراسم نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در حال حاضر بازار حوزه سلامت کشور 70 هزار میلیارد تومان است که این بازار برای شرکت های دانش بنیان داخلی جذاب است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به همکاری‌های مناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این معاونت اظهار داشت: در برنامه های آتی قرار است چتر حمایتی دولت تدبیر و امید به سمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هدایت شود و بازار 70 هزار میلیارد تومانی حوزه پزشکی نیز در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی قرار گیرد.

دکتر ستاری با اشاره به نشست‌ها و جلسات برگزار شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌ی توسعه‌ی فاز دو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت خبر داد و گفت: در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت در فاز 2 پارک فناوری پردیس توسعه می‌یابند و فعالیت‌هایشان گسترش خواهد یافت.

امتیاز ویژه برای برگزیدگان جشنواره رازی

رئیس بنیاد ملی نخبگان به حمایت های این بنیاد از برگزیدگان جشنواره رازی اشاره کرد و افزود: در این جشنواره امتیازی ویژه مبنی بر کریدور تجاری سازی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که براساس آن، طی تماس با برگزیدگان تمامی نیاز این برندگان برای توسعه تحقیقات‌شان تا حد توان بنیاد ملی نخبگان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس پیشنهاد ارائه شده 100 نفر از برترین های آزمون سراسری و استعدادهای برتر برای جذب در حوزه پزشکی حمایت می شوند، ادامه داد: البته اولویت برای طرح هایی است که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند و بتوانند ایده شان را به محصول تبدیل کنند.

دبیر هیات امناء صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه هدف اصلی این معاونت نخبه پروری، رشد اقتصاد دانش بنیان و اشتغال زایی است، تصریح کرد: حمایت‌ها باید از فرد نخبه و استعداد برتر به سمت دانشگاه‌های نخبه‌پرور حرکت کند، معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری نیز در این زمینه برنامه هایی دارد و در این مسیر گام بر می دارد.

اعضاء هیات علمی "پژوهشی" نباید هیات علمی "درجه دوم" تلقی شوند

دکتر ستاری با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان از دو بخش ابزار آلات و تفکرات تشکیل شده است گفت: باید برخی تفکرات حتی در سطح دانشگاه ها تغییر کند تا به نتایج مناسب دست پیدا کنیم.

وی به هیات های علمی دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها دارای دو هیات علمی آموزشی و هیات علمی پژوهشی هستند که متاسفانه آنطور که باید به هیات علمی پژوهشی نپرداخته اند و به نوعی این هیات علمی درجه دوم شناخته می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان با اشاره به اینکه برای توسعه تفکر حوزه پژوهش در دانشگاه ها برنامه هایی داریم گفت:  آیین‌نامه‌ای در دست تدوین است که براساس آن بخشی از درآمدهای فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان به دانشگاه‌ها اختصاص می یابد.

خاطر نشان می شود؛ در نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از برگزیدگان محقق ، محققان جوان و دانشجو، دانشگاه های علوم پزشکی برگزیده، مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و فناوری، کمیته تحقیقات دانشجویی و مجلات علمی پژوهشی علوم پزشکی تقدیر شد.


معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما