شناسهٔ خبر: 28773868 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دختران سه ساله آستارا در سالروز شهادت رقیه (س) سوگواری کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آئین عصر دوشنبه برگزار شد و شرکت کنندگان با لباس های مشکی و سربندهای یا رقیه (س) در آن حضور یافتند. استاد حوزه علمیه حضرت ولی عصر

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، این آئین عصر دوشنبه برگزار شد و شرکت کنندگان با لباس های مشکی و سربندهای یا رقیه (س) در آن حضور یافتند.
استاد حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) آستارا در این همایش گفت: صبر و بردباری رقیه (س) در قیام عاشورا مثال زدنی بود و سوگواری سالروز شهادت وی، شناخت مردم به فلسفه عاشورا را بیشتر می کند.
حجت الاسلام محرم فیضی افزود: بازماندگان عاشورا با سوگواری های خود، پیام عاشورا را به خوبی به جهانیان منتقل و دین اسلام را جاودانه کردند.
وی بیان کرد: در آیات و روایات از حیا و عفت زنان و دختران مسلمان در عاشورا سخن گفته شده و از دستاوردهای عظیم واقعه کربلا، حفظ حرمت های انسانی و عفاف و حجاب در جامعه است.
وی ادامه داد: کرامت انسانی زن در سایه عفاف تامین می شود و حجاب به عنوان یکی از احکام دین، برای پاکدامنی زن و حفظ جامعه از آلودگی های اخلاقی اهمیت دارد.
فیضی افزود: همایش هایی نظیر شیرخوارگان و سه ساله های حسینی، موجب بسط فرهنگ عاشورا می شود و نام و یاد حضرت رقیه (س) به عنوان یکی از شخصیت های برجسته عاشورا در تاریخ ماندگار است.
حضرت رقیه (س) دختر امام حسین (ع) در مدینه متولد شده بود و بعد از وقایع جانسوز عاشورا، در روز پنجم ماه صفر سال 61 ه.ق دیده از جهان فروبست. مداحی، ذکر مصیبت و قرائت شعر در رثای شهدای کربلا از دیگر بخش های این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام

نظر شما